۹۰ درصد داوطلبان "شورای شهر" در مرحله هیات اجرایی تایید شدند

رئیس ستاد انتخابات کشور از تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان شورای شهر در مرحله هیات اجرایی خبر داد و گفت: افرادی که تایید صلاحیت نشده‌اند با مراجعه به هیات نظارت می‌توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، جمال عرف روز پنجشنبه درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و میزان ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستاها و تیره عشایری، گفت: در این دوره ۲۴۶ هزار نفر ثبت نام کردند که میزان ثبت نام کنندگان در دوره قبلی ۲۳۴ هزار نفر و در دوره چهارم هم ۲۲۱ هزار نفر بوده است و این افزایش با در نظر گرفتن شرایط موجود قابل توجه است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۷۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان با مراجعه به بخشداری، ۱۷ درصد از طریق پیشخوان‌ها و ۱۶ درصد غیر حضوری ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از لحاظ جنسیت ۷ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زنان و بقیه مردان بودند که دوره‌های قبل از ثبت نام کنندگان زن ۵ و ۴ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیش از ۷۱ درصد از داوطلبان شورای روستا زیر ۵۰ سال سن دارند و شغل بیشتر آنان نخست آزاد و بعد کشاورز است. یک چهارم افراد سابقه شورای روستا را دارند و ۱۸۸ هزار نفر افراد جدید بودند که سابقه ندارند.

وی اضافه کرد: از آنجا که ۳۸ هزار روستای ما زیر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و ۲۵۰۰ روستای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد، لذا برای دسته اول شاخص بالای دیپلم مطرح نیست. برای همین بیشتر ثبت نام کنندگان با مدارک تحصیلی ابتدایی هستند.

عرف درباره ثبت نام کنندگان داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: تعداد ثبت نام کنندگان حد فاصله دوره چهارم و پنجم قرار داشت و بیش از ۵۱ هزار نفر در این دوره از انتخابات شوراها ثبت نام کردند.

وی افزود: در مجموع ۲۹۷ هزار نفر در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان ادامه داد: سه درصد از ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفری که ثبت نام کرده‌اند، انصراف دادند و هیئت‌های اجرایی بعد از گرفتن استعلام از مراجع چهارگانه و بررسی سوابق حدود ۹۰ درصد از کاندیداها شوراهای شهر تأیید صلاحیت کرده‌اند و افرادی که تأیید نشده اند با مراجعه به هیئت نظارت می‌توانند مراتب اعتراض خود را اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 487198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.