حذف دورتموند با یک پنالتی عجیب، زیدان مچ کلوپ را خواباند!

منچستر سیتی و رئال مادرید با ارائه یک بازی حساب شده مقابل لیورپول و دورتموند، موفق شدند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته چهارشنبه، ۲۵ فروردین در ادامه دور برگشت مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دو بازی برگزار شد که شگفتی خاصی به همراه نداشت و سیتی و رئال به نیمه نهایی صعود کردند.

لیورپول- رئال مادرید و دورتموند- منچسترسیتی در این دو بازی مقابل هم قرار گرفتند "بیورن کوییپرس" هلندی دیدار اول که در آنفیلد و "کارلس‌دل سرو" از اسپانیا مسابقه دوم که در سیگنال ایدونا پارک انجام می‌شود را سوت زدند. بازی آغاز شد و سفیدپوشان مادریدی حواسشان جمع بود. آنها می‌دانستند تیم کلوپ هر نتیجه‌ای را در آنفیلد برمی‌گرداند. ریالی ها به خوبی خاطره کامبک لک لک‌ها مقابل یاران مسی را در ذهن داشتند. لیورپول بازی را در دست گرفت و حملاتی را انجام داد. آنها که دیدار رفت را سه بر یک به حریف واگذار کرده بودند، به دو گل برای صعود نیاز داشتند.

لوس بلانکوس اما با تجربه تر از این حرف‌ها بود. حملات پردامنه تیم کلوپ اثری نداشت. یا مهاجمان بی دقت بودند یا کورتوا و خط دفاعی حریف هوشیار بودند. در انتهای نیمه اول صلاح و واینالدوم دو موقعیت عالی برای گلزنی داشتند اما آن را خراب کردند تا آه از نهاد کلوپ بلند شود. نیمه دوم هم بازی متعادل با برتری نسبی میزبان همراه بود اما فرصت سوزی آن فیلدی‌ها و البته بازی حساب شده تیم زیدان اجازه نداد لیورپول نتیجه را جبران کند. در نهایت این مسابقه صفر بر صفر و در مجموع سه بر یک به نفع اسپانیایی‌ها تمام شد و آنها با راه‌یابی به نیمه نهایی حریف چلسی توخل شدند.

لیورپول تنها در دو مرتبه از سیزده مرتبه آخری که بازی رفت مراحل حذفی را با حداقل دو گل اختلاف باخته، موفق به صعود شده بود. از جمله نیمه‌نهایی ۱۹-۲۰۱۸ مقابل بارسلونا، که شکست سه بر صفر را به پیروزی چهار بر صفر تبدیل کرد. رئال مادرید هم در پانزده مرتبه از شانزده مرتبه آخری که در بازی رفت مراحل حذفی با حداقل دو گل اختلاف برنده بوده، موفق به صعود شده است. (استثنا: یک‌چهارم نهایی فصل ۰۴-۲۰۰۳ مقابل موناکو؛ پیروزی چهار بر دو، که تبدیل به شکست سه بر یک شد.

بعد از پیروزی در هر سه تقابل نخست، از جمله برد چهار بر صفر مارچ ۲۰۰۹، حالا لیورپول در هر چهار بازی آخر خود برابر رئال شکست خورده است و البته️ بعد از پیروزی سه بر صفر اکتبر ۲۰۱۴ رئال این فرصت را به دست آورد تا پس از بارسلونا، به دومین تیم اروپایی تبدیل شود که در لیورپول را دو بار در آنفیلد شکست می‌دهد.

در دیگر دیدار آن سمت تیم فوتبال بورسیا دورتموند که دیدار رفت را دو بر یک واگذار کرده بود، دلخوش بود به همان یک گل زده در خانه حریف تا بتواند به دور بعد صعود کند. منچستری‌ها اوایل کار، سوار بازی بودند و تیکی تاکای خود را غالب کردند اما این زنبورها بودند که با ضربه‌ی تماشایی "جود بلینگهام" انگلیسی زهرشان را بر پیکر حریف ریختند. پپ آنقدر تجربه داشت و چنین صحنه‌هایی در طول دوران مربیگری خود دیده که نگران نشد. آن‌ها باز هم سوار بازی بودند اما پسران ترزیچ هم روند کار را بلد بودند، دفاع و حمله به موقع. نیمه اول با وجود حملات دو تیم همان یک بر صفر تمام شد. اما گواردیولا در نیمه مربیان تیمش را متحول کرد.

دقیقه ۵۵ داور اسپانیایی صحنه مشکوکی که در محوطه جریمه دورتموند رخ داد را پنالتی گرفت، "امره جان" ارسال بازیکنان سیتی را می‌خواست دور کند که شلوغ بازی سیتیزن ها دل سرو را مجاب به اعلام پنالتی کرد درحالی که به نظر می‌رسید توپ به سر جان خورده باشد. VAR هم ثمری نداشت و "ریاض مارز" بازی را به تساوی کشاند. طرف آلمانی در بهت و حیرت بود و روحیه جنگندگی خود را باخته بود. منچستر از این اتفاق نهایت بهره را برد و روی یک کار تمرین شده از روی نقطه کرنر توسط "فیل فودن" انگلیسی به گل دوم رسید. بازی دو بر یک و در مجموع چهار بر دو به سود تیم پپ شد. ادین ترزیچ سری به نشانه قبول شکست تکان داد. در نهایت اتفاق خاصی رخ نداد و زنبورها درحالی که هم دیدار رفت و هم مسابقه برگشت خیره کننده ظاهر شده بودند با سری بالا از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند.

شلیک تماشایی فیل فودن به درون دروازه دورتموند، ششمین گل این بازیکن ۲۰ ساله با پیراهن منچسترسیتی در لیگ قهرمانان بود. هیچ بازیکن انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان موفق نشده بود قبل از تولد ۲۱ سالگی، به اندازه فودن گلزنی کند. (بالاتر از جیدن سانچو و آلن اسمیت ۵ گله، تئو والکات ۴ گله و مارکوس رشفورد و وین رونی ۳ گله). این درحالی بود که دورتموند در شش مرتبه از هفت مرتبه آخری که بازی رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان را باخته، موفق به صعود نشده است. (استثنا: یک‌هشتم ۱۷-۲۰۱۶ برابر بنفیکا که منجر شد به جبران شکست یک بر صفر با پیروزی چهار بر صفر)

منچسترسیتی هم در چهارده مرتبه از شانزده باری که بازی رفت مراحل حذفی رقابت‌های اروپایی را برده، در نهایت صعود کرده است. آخرین ناکامی آن‌ها برمی گردد به یک‌هشتم نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ برابر موناکو. تنها تقابل دو تیم منچستر و دورتموند در ورزشگاه وستفالن (دسامبر ۲۰۱۲) با پیروزی یک بر صفر دورتموند همراه بود. حالا پس از سه شکست در پنج بازی نخست، پپ گواردیولا در هشت تقابل آخر خود برابر دورتموند نباخته است. او چهار برد و سه تساوی بدست آورده است. سیتیزن ها درحالی دیشب راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند که در هر سه فصل اخیر، در همین مرحله حذف شده‌اند.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فصل ۲۱-۲۰۲۰ هم به شرح زیر است:

پاری سن ژرمن _ منچستر سیتی
رئال‌مادرید - چلسی

دور رفت: ۷ و ۸ اردیبهشت
دور برگشت: ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت

رئال و پی‌اس‌جی در بازی رفت میزبان خواهند بود

کد خبر 487034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.