نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و الوحده امارات

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و الوحده امارات پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس دقایقی پیش موفق شد اولین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با برد مقابل الوحده امارات پشت سر بگذارد. با این نتیجه سرخ‌ها به ادامه رقابت‌ها امیدوارتر شدند تا بتوانند صعودی بی‌دردسر به دور بعدی رقابت‌ها داشته باشند. قضاوت این بازی بر عهده هیرو یوکی کیمورا ژاپنی بود که در چند برخورد مشکوک محوطه جریمه با بی‌تفاوتی نسبت به اعتراض دو تیم، خطایی تشخیص نداد تا نقطه پنالتی را به سود هیچیک از طرفین اعلام نکرده باشد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

برخوردهای مشکوک خربین و مدافعان پرسپولیس

مهاجم سوریه‌ای الوحده تنها فاکتور مثبت خط آتش تیم اماراتی در دیدار امروز بود. او بارها سعی کرد از مدافعین پرسپولیس پنالتی بگیرد و دقایق ۶۸ و ۸۹ در محوطه سرخ‌ها نقش بر زمین شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

سلیمانی: دقیقه ۶۸ وحید امیری پای مهاجم الوحده را که از او عبور کرده بود را زد و داور باید خطا اعلام می‌کرد که از تصاویر تلویزیونی متوجه نشدم که صحنه در داخل یا خارج محوطه جریمه اتفاق افتاد اما اگر داخل بوده، باید یک ضربه پنالتی به سود الوحده می‌شد.

عسگری: پنالتی باید واضح و مشخص بوده و بر حسب حدس و گمان نباشد. من چیزی به عنوان خطا در محوطه جریمه ندیدم.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و الوحده امارات

بر هم خوردن تعادل ترابی در محوطه الوحده

دقیقه ۷۹ روی همکاری تماشایی پرسپولیسی‌ها، ترابی از روزنه ایجاد شده در قلب دفاعی الوحده قصد نفوذ به محوطه را داشت که در میانه راه با تکل بازیکن حریف تعادلش بر هم خورد تا صدای اعتراض سرخ‌پوشان بلند شوپ اما این بار هم داور ژاپنی دستور به ادامه بازی داد.

سلیمانی: مدافع شماره ۶۱ الوحده زمانی که به توپ نمی‌رسد، پا چپ ترابی را مورد هدف قرار می‌دهد و به مچ پا او ضربه می‌زند که باید خطا پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام می‌شد.

عسگری: هیچ برخوردی روی ترابی اتفاق نیافتاد؛ مدافع الوحده پا انداخت اما خطا نبود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و الوحده امارات

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: داور دیدار پرسپولیس و الوحده، داوری ژاپنی و کاملاً با تجربه بود اما امروز قضاوت متوسطی داشت و فکر می‌کنم کمک داورها بهتر از او قضاوت کردند. اخطارهایی که در طول بازی داده شد کاملاً صحیح بود. در چند صحنه هم داور و کمک داور با هم ناهماهنگ بودند که به نظرم حق با کمک داور بود.

عسگری: اتفاق خاصی در بازی نیافتاد. داور بازی را خوب قضاوت و مدیریت کرد. تشخیص‌هایش درست بود و از تنبیه‌های انضباطی به موقع استفاده کرد. البته چند ناهماهنگی با کمک داوران وجود داشت که عیب است ولی این موارد خیلی مهم نیست که بخواهیم عملکرد داور را ضعیف ارزیابی کنیم.

کد خبر 487002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.