پرسپولیس ۱- الوحده امارات ۰/ سوپرمن سرخ چراغ اول را روشن کرد

پرسپولیس با گل سید جلال حسینی نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با برد پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز چهارشنبه - ۲۵ فروردین ماه - در اولین گام خود در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ به مصاف الوحده رفت که با تک گل سید جلال حسینی موفق به شکست حریف اماراتی شد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الوحده

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو، گوا (هند)

تماشاگر: -

گل‌ها: سید جلال حسینی (دقیقه

اخطار: راشد علی (دقیقه ۲۶- از الوحده) - خمیس اسماعیل (دقیقه ۴۳- از الوحده) - امید عالیشاه (دقیقه ۵۴- از پرسپولیس)

اخراج:

پرسپولیس ایران: حامد لک، امید عالیشاه (دقیقه ۶۹- عیسی آل‌کثیر)، سید جلال حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، مهدی ترابی (دقیقه ۹۰+۱- علی شجاعی)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری، شهریار مغانلو (دقیقه ۷۷- کمال کامیابی‌نیا)، سیامک نعمتی

سرمربی: یحیی گل محمدی

الوحده امارات: راشد علی، لوکاس پیمنتا، خلیل ابراهیم (دقیقه ۸۸-، تیم ماتاوز، خمیس اسماعیل (دقیقه ۶۴- اسماعیل مطر)، عبدالله الکربی، لی میونگ جو، احمد رشید، فارس جمعه، عبدالله احمد و عمر خربین

سرمربی: هنک تن کاته

داور: هیرو یوکی کیمورا (ژاپن)

شرح بازی:

پرسپولیس بازی را تهاجمی شروع اما با گذشت چند دقیقه عطش سرخ‌ها برای گل فروکش کرد. اگر چه همچنان پرسپولیسی‌ها صاحب توپ و میدان بود اما بیشتر پاس کاری شاگردان گل محمدی به میانه زمین خلاصه می‌شد. تاکتیک محافظه‌کارانه سرخ‌ها به الوحده جسارت جلو کشیدن داد تا حملات زهر داری را توسط دو مهاجم فرصت طلب خود یعنی ماتاوز و خربین موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد که البته بی‌اثر ماند تا دقیقه ۴۱ شوت زمینی سید جلال حسینی شادی را به اردو سرخ‌ها آورده و پرسپولیس را برنده به رختکن ببرد.

نیمه دوم را الوحده بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی محوطه پرسپولیس را محاصره کرد اما این وضعیت چندان پایدار نبود و عملکرد هوشمندانه مدافعان و هافبک‌های ایرانی بازی را آرام کرد. سپس پرسپولیس فشار خود برای افزایش اختلاف را بیشتر کرد. با این حال بی‌دقتی مهاجمین پرسپولیس اجازه افزایش گل‌های زده را به آن‌ها نداد. در واپسین دقایق باز هم الوحده جلو کشید تا شاید روی یک اتفاق بتواند شکست را با تساوی عوض کند ولی حاصلی به همراه نداشت تا نخستین سه امتیاز را شاگردان گل محمدی تصاحب کنند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۱- سید جلال حسینی) - ارسال مهدی ترابی از روی کرنر و ضربه سر شهریار مغانلو را مدافع الوحده از روی خط دروازه بیرون کشید اما در ادامه ترابی در عرض حرکت کرد اما شوت او کمانه کرد تا جلو پای سید جلال حسینی بیافتد. کاپیتان پرسپولیس نیز با ضربه‌ای زمینی توپ را به تور دروازه الوحده چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ترابی با قدرت تکنیکی خود دو مدافع الوحده را از پیش رو برداشت و از سمت راست به محوطه حریف زد اما پاس او پس از دفع ناقص مدافعین، روی سر شهریار مغانلو نشست اما ضربه سر او پس از دو بار برخورد به تیرک افقی الوحده دفع شد.

دقیقه ۲۱- ماتاز با بازی بدون توپ بازیکنان الوحده پشت محوطه پرسپولیس صاحب توپ شد اما شوت او درست به دستان لک رفت.

دقیقه ۲۲- ارسال تند و تیز خلیل ابراهیم به فضای خالی هجده قدم پرسپولیس به ماتاوز رسید و ضربه فنی این مهاجم در شرایطی که لک غافل گیر و سر جایش ایستاده بود، با فاصله اندک از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱- خربین با جدا کردن خود از مدافعین پرسپولیس شوتی زمینی را روانه دروازه لک کرد که به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۳۶- ضربه ایستگاهی ارسالی پرسپولیس روی سر کنعانی آمد اما توپ با بدشانسی در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۴۱- ضربه سر مغانلو را مدافع الوحده از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۴۶- شوت زمینی خربین با نوک انگشتان لک راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۵- ترابی در موقعیت تک به تک و در حالی که شرایط برایش سخت شد به توپ ضربه زد که با فاصله اندک بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- پاس تند و تیز به دهانه دروازه الوحده با اثر گذاری بازیکنان پرسپولیس را گلر اماراتی به کرنر فرستاد.

نکات ویژه:

* دقیقه ۶۸ و ۸۹ خربین در محوطه جریمه پرسپولیس نقش بر زمین شد و علیرغم اعتراض شدید الوحده‌ای‌ها، داور دستور به ادامه بازی داد.

* دقیقه ۷۹ تعادل ترابی در کورس با مدافع الوحده در هجده قدم بر هم خورد اما باز هم داوری ژاپنی اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

کد خبر 486987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.