دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری به استانداری‌ها در راستای اجرای آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور و براساس مصوبه اسفندماه ۱۳۹۹ شورای عالی کار خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی قربانی در این باره اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت، و ایجاد وحدت رویه در این خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در ۱۵ ماده و سه تبصره به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، حداقل مزد روزانه دهیاران تمام‌وقت، از ابتدای سال روزانه ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال تعیین شده‌است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بهره‌مندی دهیاران از فوق‌العاده شغل بر اساس درجه دهیاری و مدرک تحصیلی را از جمله موارد مورد توجه در این دستورالعمل برشمرد و گفت: افرادی که از سال ۸۲ به بعد با هر عنوان در دهیاری سابقه کار داشته‌اند از پایه سنواتی طبق مصوبات سالیانه شورای عالی کار، در همان سال، بهره مند می‌شوند.

وی مصوبات شورای عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عائله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و تصریح کرد: کمک هزینه اقلام مصرفی در سال جاری ۶ میلیون ریال و کمک هزینه مسکن سه میلیون ریال است که در صورت ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن، نرخ جدید ملاک عمل خواهد بود.

قربانی افزود: به تمامی دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای با عنوان «مزایای سرپرستی» بر اساس درجه دهیاری پرداخت خواهد شد و طبق سنوات گذشته، به دهیاران واجد شرایط، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کارایی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری حسب شاخص‌های مندرج در ماده ۷ با عنوان ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی، با تأیید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه پاداش آموزش به دهیارانی که گواهی آموزشی دوره‌های مورد تأیید مرکز مطالعاتِ برنامه‌ریزی شهری و روستایی را دریافت کرده باشند، محاسبه و پرداخت می‌شود، اظهار کرد: دهیاران پاره‌وقت نیز به تناسب ساعات کاری از این افزایش بهره‌مند خواهند شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: اجرای این دستورالعمل و نظارت کامل بر مفاد آن بر عهده معاونین عمرانی استانداری‌های کشور می‌باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 486839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.