جلوگیری از خام‌فروشی زمین در اصفهان/ افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: بودجه سال جاری شهرداری نسبت به بودجه هفت هزار میلیارد تومانی سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأمین منابع مالی برای تحقق بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، اظهار کرد: امسال با همکاری شورای شهر بودجه شهرداری اصفهان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و نسبت به بودجه سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش یافت و برای تأمین منابع مالی و تحقق بودجه ۱۴۰۰ منابع متعدد پیش بینی شده و ابزارهای مختلفی به کار گرفته شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان این که با برنامه‌ریزی‌های دقیق، بودجه شهرداری اصفهان در سه سال اخیر به خوبی محقق شده است، ادامه داد: شهرداری با کسب اجازه دولت و دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و عوارض را تا ۱۵ درصد افزایش داد همچنین با ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز، هر دو ماه یک بار تخفیف‌های ویژه‌ای را برای متقاضیان ساخت و ساز در شهر قائل شد.

وی با بیان این که بخشی از درآمدهای شهرداری از محل اوراق مشارکت تأمین می‌شود، گفت: برای سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم که با توجه به این که بانک مرکزی موفق به تحقق آن نشد، امسال برای تحقق و استفاده از آن اقدام خواهیم کرد.

طهرانی با اشاره به استفاده از وام‌های بانکی برای اجرای پروژه‌های شهر، اظهار کرد: در این راستا برای متوقف نشدن پروژه‌ها در شهر و جلوگیری از تأخیر اجرای آنها از سایر منابع درآمدی نیز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از منابع درآمدی شهرداری اجرای پروژه‌های مشارکتی است؛ به این صورت که شهرداری زمین و پروانه را به عنوان سهم آورده خود به مشارکت می‌گذارد و سرمایه‌گذار نیز هزینه ساخت پروژه را پرداخت می‌کند و در نهایت شهرداری در سود پروژه شریک می‌شود که این اقدام به نوعی از خام فروشی زمین جلوگیری می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد با تدابیر در نظر گرفته شده درآمدهای شهرداری همچون سال‌های گذشته به خوبی محقق شود.

کد خبر 486838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.