خاطره تلخ چلسی از ایرانی‌ها/ انتقام دلارهای نفتی از بایرن!

تیم فوتبال پورتو در مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا چلسی را با سوپرگل طارمی شکست داد اما حذف شد، پاریسی‌ها هم مقابل بایرن باختند و صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شب اول از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته _ سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه_ دو بازی مهم و سرنوشت ساز برگزار شد که بسیار هیجان‌انگیز و تماشایی بود.

به صورت همزمان و از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران، چلسی_پورتو و پاری سن ژرمن بایرن مونیخ مقابل هم قرار گرفتند. مونیخی‌ها که بازی رفت را سه بر دو به شکل عجیبی به پاریس باختند، درصدد جبران بودند.

بازی که آغاز شد، فشار و استرس بر بازی حاکم و مشخص بود هر دو تیم بازی محتاطانه‌ای در دستور کار داده‌اند. بایرن که در دیدار رفت از داشتن لواندوفسکی محروم بود در بازی برگشت هم او را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. غیبت لوا اما باعث نشد فلیک از گلزنی تیمش ناامید شود. ماکسیم چوپوموتیگ دقیقه ۴۰ اولین گل را زد تا امید باواریایی‌ها برای بازگشت زنده شود. نیمه اول با همین تک گل تمام شد.

این در حالی بود که شاگردان پووچ دو موقعیت عالی گلزنی را توسط نیمار از دست دادند، یک توپ به تیر دروازه خورد و موقعیت بعدی را هم مدافعین مونیخی‌ها با تیزهوشی از خود دور کردند. در نیمه دوم فشار بی‌امان و موقعیت‌های پرشمار بایرن مونیخ نفس پی اس جی را گرفته بود و آنها فقط با استفاده از تکنیک و سرعت بازیکنانی مثل نیمار و امباپه، منتظر ضد حملات بودند.

هیچ کدام اما راه به جایی نبردند تا پاریسی‌ها با دلارهای نفتی ناصر الخلیفه از تیم مونیخی انتقام شکست در فینال فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا را بگیرند و حالا منتظر برنده دیدار دورتموند و منچسترسیتی برای رویارویی در نیمه نهایی این رقابت‌ها باشند. هانسی فلیک شب گذشته پیروز شد، اما با تساوی سه بر سه و قانون گل زده در خانه حریف حذف شد که از زمان نشستن روی نیمکت بایرن فقط یک باخت در اروپا داشته که آن هم مقابل همین پاریسی‌ها بوده است.

در دیگر بازی، با توجه به شکست دو بر صفر پورتو مقابل چلسی در بازی رفت، کمتر کسی شانس صعود برای پرتغالی‌ها قائل بود. وقتی ترکیب پورتو اعلام شد، مهدی طارمی نیمکت‌نشین شد و همین موضوع برای خیلی‌ها عجیب بود.

شاگردان کونسیسائو نیمه اول نمایش نسبتاً جذابی ارائه دادند، اما با مقاومت شاگردان توخل، گلی وارد دروازه‌ها نشد و نیمه اول با نتیجه‌ صفر بر صفر مساوی به پایان رسید. نیمه دوم آبی‌های لندنی عقب‌نشینی کردند و پورتو روی دروازه آنها خیمه زد، دقیقه ۶۳ بالاخره انتظار ایرانی‌ها به پایان رسید و مهدی طارمی به جای مارکو گروچیچ به بازی آمد تا قفل دروازه مندی را پس از ۷ بازی که کین شیت کرده بود، باز کند.

پسر بوشهری کاری کرد کارستان. دقیقه ۹۱ و در حالی که فقط سه دقیقه به پایان بازی وقت باقی مانده بود، طارمی پاس ارسالی هم تیمی‌های خود را با قیچی برگردانی تماشایی وارد دروازه چلسی کرد اما فرصتی برای زدن گل دوم نبود. این گل بی نظیر که مستحق جایزه پوشکاش است خاطره تلخی را برای هواداران چلسی تداعی کرد.

کونسیسائو سرمربی پورتو که فهمیده بود چقدر دیر ستاره ایرانی را به بازی فرستاده است سری به نشانه تأسف تکان داد تا نشان دهد چقدر افسوس اشتباهش را می‌خورد. مهدی با این گل همه را به یاد گل قیچی برگردان علیرضا جهانبخش با لباس برایتون به چلسی در لیگ برتر فوتبال انگلیس انداخت. درخشش او ما را امیدوار می‌کند که پسر خوش قلب ایرانی سال بعد در یک تیم بزرگ‌تر توپ خواهد زد.

کد خبر 486796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.