علائم کرونای انگلیسی شدیدتر از گونه‌های دیگر بیماری است؟ 

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی باعث بروز نوع شدیدتر بیماری کووید-۱۹ نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین کرونای جهش یافته انگلیسی و بروز نوع شدیدتر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های ۴۹۶ بیمار بستری شده در بیمارستان را ارزیابی کردند؛ ۱۹۸ نفر از این بیماران به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، B.1.1.7، مبتلا بودند که از بین آنها ۷۲ نفر به نوع شدید بیماری مبتلا بودند همچنین از بین ۱۴۱ بیمار که به نوع دیگر ویروس کرونا آلوده شدند ۵۳ نفر نوع شدید آن را تجربه کردند.

علاوه بر این ۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی جان خود را از دست دادند در حالی که تعداد افراد فوت شده به دلیل آلوده شدن به گونه‌های دیگر ویروس کرونا ۲۴ نفر بودند. افرادی که به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده یا جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند مسن‌تر بوده یا از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌بردند.

اگر چه پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تفاوت قابل توجهی بین شدت بیماری یا فوت افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی و مبتلایان به دیگر گونه‌های ویروس کرونا وجود ندارد، اما بار ویروسی در بدن افراد آلوده به ویروس کرونای جهش یافته بیشتر بود. این موضوع بدان معناست که قدرت انتقال ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از گونه‌های دیگر آن است. محققان به این موضوع نیز اشاره کردند که واکسن کووید -۱۹ قادر است با همه انواع ویروس کرونا از جمله ویروس جهش یافته انگلیسی مقابله کند.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 486787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.