بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۱.۶۰۸ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۶.۹ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت رشد ۱۸.۴۵۸ واحدی به سطح ۱.۲۴۴.۶۱۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۵۰۹ واحدی در سطح ۴۳۵.۲۳۱ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۱.۵ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۱۲ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۱.۶۰۸ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۶.۹ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۴۳ واحدی به سطح ۱۷.۹۴۰ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۲۲.۲۰۰ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۱۰ میلیون برگه سهم بود.

تأمین مالی با طعم اوراق بدهی

هلدینگ ها ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می‌کنند. شستا با هزار میلیارد تومان چراغ اول را روشن کرد. جلسه‌ای به همین منظور در سازمان بورس در جریان است. این رویداد در پی ابلاغیه دیروز است که شرکت‌های سرمایه گذاری مانند شستا و وغدیر می‌توانند با انتشار اوراق در بازار بدهی و تأمین مالی اقدام به خرید سهام به منظور حمایت از بازار کنند، خرید ۲۴ هزار میلیارد تومانی می‌تواند تأثیرات شگرفی را رقم بزند. میثم فدایی می‌گوید "وغدیر و ونیکی نیز درخواست تأمین مالی جهت خرید سهام داده‌اند."

عرضه سنگین حقوقی‌ها در این لحظات بازار

بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

۹۰ میلیون برگه سهم توسط حقوقی در روز جاری تا ساعت ۱۱.۲۰ دقیقه عرضه شده است که دلیل آن مشخص نیست، زمانی که بازار پس از مدت‌ها در حال برگشت است عرضه صف خرید چه دلیلی دارد، اگر بازار گردان است چرا صف‌های فروش روزهای قبل را جمع نمی‌کرد؟! و اگر هم منابع بازار تمام شده و به دنبال بازگشت منابع مجدد است باید کمی صبر می‌کرد این موضوع در مابقی نمادها نیز صادق است و پس از مشاهده این اتفاقات شاهد این صحبت‌ها هستیم.

سخنگوی دولت: بورس جایی نیست که دولت در آن کیسه‌ای دوخته باشد حمایت از بازار سرمایه فراموش نشده است هیچ کس در بلند مدت در بورس زیان نکرده است نباید اعتماد را از این بازار از بین ببریم به زودی شاهد رونق بازار سرمایه هم خواهیم بود.

بازار جهانی فولاد

در معاملات امروز بازار جهانی فولاد اسلب شرق آسیا که عمدتاً مقصد صادراتی شرکت‌های ایرانی است با جهش ۴ درصدی به ۸۰۰ دلار نزدیک شده و اسلب دریای سیاه نیز با رشد ۳.۵ درصدی از مرز ۸۰۰ عبور کرد! متوسط قیمت اسلب CIS در سال ۹۹، ۴۶۰ دلار بوده است! در ژانویه و فوریه تولید جهانی فولاد ۶.۶ درصد رشد داشته و ۳۱۵ میلیون تن شد. تولید چین ۱۷۵ میلیون تن بود و رشد ۱۳ درصدی داشته و تولید سایر کشورها با ۰.۴ درصد کاهش سالانه به ۱۴۰ میلیون تن افت داشته است.

لغو اجبار عرضه ارز در نیما

در رویدادی مثبت برای شرکت‌های صادرات محور بورسی و غیربورسی و با مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اجبار به فروش ارز در سامانه نیما لغو شد. طبق مصوبات جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و کمیته ماده دو و با هدف حمایت از تولید و صادرات، شرکت‌های صادرکننده بورسی و غیر بورسی اجباری در فروش ارز به سامانه نیما ندارند و می‌توانند ارز حاصل از صادرات را از طریق فهرست هزارگانه وزارت صنعت برای واردات مورد نیاز شرکت یا دیگر واردکنندگان هزینه کنند. بر اساس این گزارش، وزارت صنعت فهرستی را تهیه کرده تا در قالب آن، اقلام مجاز به استفاده از ارز صادراتی برای واردات در آن جای گرفته و ۱۰۰۰ ردیف تعرفه را شامل می‌شود. همچنین اگر تولیدکننده‌ای قصد استفاده از ارز صادراتی برای واردات مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز دارد، می‌تواند از طریق تشکل‌های مربوطه پیشنهاداتی را به اتاق یا سازمان توسعه تجارت ارائه دهد.

رکوردشکنی تولید تختال‌های گرید API محیط‌های نفت و گاز ترش و شیرین در فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه به رکوردشکنی تولید فولاد API تختال‌های محیط‌های نفت و گاز ترش و شیرین در سال ۹۹ با تولید ۲۷۵ هزار تن تختال‌های محیط گاز ترش در سال ۹۹، رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ثبت رسید. این در حالی است که در تولید تختال محیط گاز شیرین نیز با تولید ۳۰۳ هزار تن در سال ۹۹، رشد ۱۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۸ محقق شد و از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری شد. میزان تولید فولاد محیط شیرین از ۸۵ هزار تن در سال ۱۳۹۷ به ۱۲۷ هزار تن در سال ۱۳۹۸ و به ۳۰۳ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رسید که به ترتیب رشد ۵۰ و ۱۳۹ درصدی را به همراه داشته است. ضمن اینکه تولید فولاد محیط ترش از حدود ۳ هزار تن در سال ۱۳۹۷ (که مربوط به تولید آزمایشی بود) به ۱۸۰ هزار تن در سال ۱۳۹۸ و ۲۷۵ هزار تن در سال ۱۳۹۹ رسید که رشد حدود ۵۳ درصدی داشته است.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

افشای اطلاعات با اهمیت خکاوه

(سایر اطلاعات بااهمیت - یارانه صرفه‌جویی اسقاط خودروهای فرسوده- گروه ب) منتهی به سال مالی ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ شرکت سایپا دیزل

شرح رویداد:

احتراماً با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت توسط ناشران شرکت‌های فرابورسی به استحضار می‌رساند پیرو شفاف سازی انجام شده طی نامه شماره ۲۷۶۱۰ مورخ ۳۰/‏۱۰/‏۱۳۹۸‬ درمورد یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت و همچنین یارانه اسقاط خودروهای فرسوده، با توجه به پیگیری‌های صورت پذیرفته و کار برگ صادره توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تعداد ۱۰۵۲ دستگاه یارانه صرفه‌جویی اسقاط خودروهای فرسوده جمعاً به مبلغ ۳.۰۹۷.۶۴۹.۵۱ دلار که پس از کسر هزینه‌های کارمزد و سایر هزینه‌های مرتبط به موضوع یارانه در پایان سال مبلغ ۶۱۵.۳۳۱ میلیون ریال به عنوان درآمد غیرعملیاتی در دفاتر ثبت شده است.

گزارش ماهانه فرآور

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۵,۱۱۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۵ درصد کاهش داشته است. فرآور با سرمایه ثبت شده ۶۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱,۹۰۲,۲۸۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشته است.

گزارش ماهانه کخاک

شرکت صنایع خاک چینی ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۹۲,۲۱۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۲% افزایش داشته است.

کخاک با سرمایه ثبت شده ۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳,۹۳۰,۵۸۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸% رشد داشته است.

لغو مجمع شتران

لغو آگهی دعوت به مجمع

لغو آگهی (اطلاعیه) دعوت به مجمع عمومی شرکت داروسازی تهران شیمی - نماد: شتران

پیرو آگهی منتشره در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ در خصوص دعوت به مجمع عمومی فوق‌العاده رأس ساعت ۱۱:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ به اطلاع می‌رساند مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ مذکور برگزار نمی‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص دستور جلسات ذیل به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌گردد موکول شد.

نقشه بازار

بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 486672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.