باارزش‌ترین باشگاه‌های ایتالیا را بشناسید

با اعلام نشریه فوربز، رده‌بندی باشگاه‌های دنیا از لحاظ ارزشمندی مالی منتشر شد که در این رده‌بندی چهار تیم از ایتالیا حضور دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، به تازگی لیستی از باارزش‌ترین باشگاه‌های دنیا منتشر شده است که چهار باشگاه ایتالیایی نیز در این رده‌بندی حضور دارند اما هیچ یک جزء ده باشگاه با ارزش نیستند.

بر اساس گزارشی که نشریه مطرح فوبرز منتشر کرده، اتفاقات سال گذشته، شرایط خاص و سختی را برای باشگاه‌های ورزشی به خصوص باشگاه‌های مطرح فوتبالی در اروپا ایجاد کرد و منابع مالی و تأمین درآمدها با مشکلات زیادی مواجه شد. این مسئله تأثیر زیادی در میزان ورودی مالی باشگاه‌ها داشت.

علی رغم افت شدید ارزش باشگاه‌های مختلف، هنوز هم شنیدن ارزش واقعی بارسلونا، رئال مادرید یا منچستریونایتد باورنکردنی است و از لحاظ مالی ارزش آن‌ها از رقم‌های میلیارد دلاری نیز تجاوز می‌کند که در نوع خود بسیار جالب توجه است.

فوربز ادعا کرده است که باشگاه بارسلونا در حال حاضر باارزش‌ترین باشگاه فوتبالی جهان محسوب می‌شود و ارزش آن بالغ بر ۴.۷۶ میلیارد دلار است. باشگاه‌های رئال مادرید، بایرن مونیخ و منچستریونایتد نیز تعقیب کنندگان جدی بارسا هستند که این باشگاه‌ها در کنار لیورپول و منچسترسیتی، ارزشی بیش از ۴ میلیارد دلار دارند.

در لیست منتشر شده توسط فوربز، چهار باشگاه از سری آ ایتالیا نیز حضور دارند که به ترتیب می‌توان نام‌های یوونتوس، اینتر، میلان و رم را دید. ارزش باشگاه یوونتوس ۱.۹۵ میلیارد دلار برآورد شده در حالی که سه باشگاه دیگر ایتالیایی حاضر در این لیست ارزشی کمتر از میلیارد دلار دارند.

اینتر ۷۴۳ میلیون دلار ارزش دارد و میلان با ۵۵۹ میلیون یورو تیم همشهری خود را تعقیب می‌کند. ارزش باشگاه رم نیز ۵۴۸ میلیون یورو در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب پایتخت‌نشینان ایتالیا نیز در بین باشگاه‌های با ارزش این کشور سهمی داشته باشند.

کد خبر 486641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.