آغاز عملیات پروژه شوتینگ پسماند شهری در مشگین شهر

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر از آغاز عملیات احداث پروژه شوتینگ پسماند به منظور تسریع در جمع آوری و انتقال پسماندها از نقاط مختلف شهر همچنین حذف تدریجی مخازن زباله جهت حفظ بهداشت خبر داد.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت پسماند شهری یکی از امور بسیار مهم در خدمات رسانی به شهروندان است و با توجه به این که جمع‌آوری پسماندهای شهری از در منازل و انتقال آن به محل دفن زباله اهمیت ویژه‌ای دارد شهرداری مشگین شهر اقدام به احداث سیستم شوتینگ زباله در مکانی خارج از محدوده شهری کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر تاکید کرد: اجرای پروژه شوتینگ از آلایندگی محیط و ایجاد بوی نامطبوع پسماند جلوگیری می‌کند و گام بلندی در جهت مدیریت کارآمد زباله و بازیابی آن است.

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در شهر مشگین شهر تولید شده و در سایت دفن زباله در ۱۰ کیلومتری شهر دفن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که تا کنون زباله‌ها به صورت سنتی توسط رفتگرها جمع آوری شده و به مخازن منتقل می‌شد. با احداث سیستم شوتینگ، زباله‌ها خانه به خانه با سرعت بیشتری توسط سه دستگاه خودروی مکانیزه جمع آوری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر یادآور شد: زمان جمع آوری زباله در سیستم شوتینگ بسیار پراکنده است البته تاکنون نیمی از شهروندان را مجاب کرده‌ایم تا ساعت ۲۱ زباله‌ها را در مقابل در منزل قرار دهند که امیدواریم دیگر شهروندان هم با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 486618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.