شهرداری تهران مصوبه حمایت از مشاغل خانگی را فراموش کرده است

عضو شورای شهر تهران گفت: مصوبه‌ای با عنوان استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب، در بهمن ماه سال ۹۸ تصویب و ابلاغ شد اما گویا شهرداری تهران فراموش کرده که شورای شهر چنین مسئولیتی را بر عهده آنها گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای واکسیناسیون همگانی از طریق خرید واکسن کرونا همچنین تولید آن فراهم شود.

وی افزود: تا آن زمان از تمام مردم ایران درخواست می‌کنم که در شرایط سوء مدیریت و تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها که کماکان وجود دارد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانند هرچند که ماندن در خانه برای بسیاری از افرادی که دچار مشکلات معیشتی هستند بسیار دشوار است.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به مصوبه‌ای درباره حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب که تاکنون اجرا نشده است، تصریح کرد: در ماه‌های نخست فعالیت شورای پنجم بود که در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر طرحی را برای حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب، به محضر شورای شهر ارائه کردیم که در نهایت با همکاری و حمایت قاطع اعضا تصویب شد.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای با عنوان استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب در بهمن ماه سال ۹۸ و چند روز بعد از تصویب آن، برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شد.

نظری با بیان اینکه در راستای اجرای این مصوبه صرفاً یک بار، نمایشگاهی با عنوان طرح دست آفرین که به فروش محصولات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار و افراد در معرض آسیب اختصاص داشت برگزار شد گفت: پس از آن گویا شهرداری تهران فراموش کرد که شورای شهر چنین مسئولیتی را بر عهده آنها گذاشته است البته تغییر معاون فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌توان یکی از دلایل توقف اجرای این مصوبه تصور کرد که از شهردار تهران می‌خواهم که اعلام کند چرا معاونت مربوطه از اجرای این مصوبه سر باز زده و متأسفانه شرایطی را فراهم نکردند تا از تولیدات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و دیگر افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند در راستای رونق تولید حمایت کند.

نظری تاکید کرد: بدون شک اجرای مصوبه مذکور در ادامه اجرای طرح دست آفرین همانطور که در نخستین و تنها مرحله اجرای آن نیز اثبات شد نقشی مؤثر در حمایت و پشتیبانی از تولیدات داشته و در سال جاری که مطابق شعار رهبر معظم انقلاب، تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده می‌تواند برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار اقتصادی مؤثر عمل کند.

کد خبر 486597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.