ویژه برنامه های صدا و سیمای اصفهان برای ماه مبارک رمضان اعلام شد

شبکه اصفهان از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه‌های "یک شهر ضیافت" ویژه افطار و "بهشت اجابت" ویژه سحر را تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه "یک شهر ضیافت" به صورت زنده در ۳۰ برنامه ۷۰ دقیقه‌ای با همکاری دادگستری کل استان، دادستانی، اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه استان و عموم مردم نوع دوست اصفهان تولید می‌شود. این برنامه به احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت، اهمیت روزه داری، امر به معروف و نهی از منکر و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند می‌پردازد.

ویژه برنامه "بهشت اجابت" نیز در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای در هنگام سحر پخش می‌شود و به اهمیت سحرخیزی و عبادت در سحر، احکام و مناسک اجتماعی ماه رمضان، اخلاق مداری و سبک زندگی اهل بیت (ع)، معرفی علمای قدیمی اصفهان و بیان زندگی آنها می‌پردازد.

برنامه "جز خوانی قرآن " به صورت زنده هر روز صبح و عصر به مدت ۶۰ دقیقه پخش می‌شود. برنامه "پزشکی سیب" در ۳۰ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای در زمینه ارتقای فرهنگ تغذیه، سبک زندگی و بهداشت فردی و ارائه راهکارهای مناسب تغذیه در ایام مبارک رمضان به مخاطب اطلاعاتی می‌دهد.

همچنین این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان، علاوه بر پخش فیلم و سریال‌های متناسب با این ماه، برنامه‌های "حدیث سرو" ویژه علما، "چلچراغ" ویژه خانواده،، "به وقت خانه" با موضوع هم افزایی برای ارتقای نشاط امید و سلامت اجتماعی، "پرانتز (جوان) " با موضوعات سبک زندگی اسلامی، فرهنگ کارآفرینی، مهارت زندگی، حقوق شهروندی و صداقت در تعاملات فردی و اجتماعی و همچنین برنامه‌های معارفی و احکام را در طول روز تهیه و پخش می‌کند.

در حوزه صدا نیز علاوه بر پخش ترتیل قرآن و جز خوانی در دو نوبت صبح و عصر هر نوبت به مدت ۶۰ دقیقه و سخنرانی‌های مذهبی مرتبط با ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر، دو ویژه برنامه با عنوان‌های "در بارگاه ملکوت" هنگام سحر به مدت ۱۲۰ دقیقه و "دعوت نامه" زمان افطار به مدت ۹۰ دقیقه با بخش‌های متنوع تهیه و پخش می‌شود.

همچنین برنامه زنده "روایت هجران" به مدت ۱۲۰ دقیقه ویژه ایام شهادت حضرت علی (ع)، ویژه برنامه روز جهانی قدس به مدت ۱۸۰ دقیقه و برنامه "آینه" با موضوعات ماه مبارک رمضان تولید و پخش می‌شود.

برنامه "اشاره‌ها و نشانه‌ها" با موضوع اخلاق در قرآن و برنامه یک آیه دانایی با موضوع اعجاز علمی قرآن از دیگر ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

پخش ادعیه‌ای همچون دعای افتتاح به مدت ۲۵ دقیقه، مناجات امیرالمومنین علی علیه السلام در مسجد کوفه به مدت ۳۵ دقیقه، همچنین تهیه و تولید خبر و گزارش در بخش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی با هدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه دیگر برنامه‌های صدای مرکز اصفهان را در ماه مبارک رمضان شامل می‌شود.

معاونت خبر مرکز اصفهان تهیه و پخش خبر و گزارش‌های ویژه از برنامه‌های خیریه‌های استان و اهدا خون با هدف ایجاد نشاط معنوی در بخش‌های مختلف خبری رادیویی و تلویزیونی را نیز در دستور کار دارد.

معاونت فضای مجازی مرکز اصفهان نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌ها و تولیدات متنوعی را در نظر گرفته است.

راه اندازی صفحه ویژه ماه رمضان در وب سایت مرکز و بارگذاری تولیدات صدا، سیما، خبر و فضای مجازی، ادعیه ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی در این صفحه از جمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی در ماه مبارک رمضان امسال است.

تولید نماهنگ "اسماءالحسنی" و هماهنگی برای پخش از شبکه اصفهان در ماه مبارک رمضان در فهرست برنامه‌های این مرکز قرار گرفته است.

تولید کلیپ‌ها شامل ویدئو کلیپ، فتو کلیپ و ویدئو کامنت، برگزاری پویش شامل ارسال عکس و فیلم از کمک‌های مردمی‌به نیازمندان جامعه به مناسبت شب‌های احیا و شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع)، تهیه پوستر و عکس نوشت سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ماه مبارک رمضان، تهیه گزارش‌هایی با موضوع ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت اعضای باشگاه فضای مجازی در تولیدات ماه مبارک رمضان نیز از دیگر اقدامات فضای مجازی این مرکز است.

کد خبر 486349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.