برگزاری نخستین وبینار بین المللی «چشم اندازها و چالش‌ها دربازآفرینی شهری»

شهردار شیراز گفت: در اولین وبینار بین المللی ”چشم اندازها و چالش‌ها در بازآفرینی شهری“ با دبیر کل مترو پلیس، شهردار تهران واساتید دانشگاهی و مدیران شهری قاره، دهلی و استانبول دیدار و هم اندیشی داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«در اولین وبینار بین المللی ”چشم اندازها و چالش‌ها در بازآفرینی شهری“ با دبیر کل مترو پلیس، شهردار تهران و اساتید دانشگاهی و مدیران شهری قاره، دهلی و استانبول دیدار و هم اندیشی داشتیم. در این وبینار بین المللی ضمن اشاره به چالش‌های اساسی موجود در بافت‌های تاریخی تاکید کردم که اقدامات مدیریت شهری در بافت تاریخی با توجه به محوریت “پایداری اجتماعی“ شکل گرفته و “بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا“ به عنوان رویکرد مداخله در بافت مدنظر قرار گرفته است. توجه داشته باشیم که حفاظت یا توسعه به تنهایی ایجاد ارزش افزوده و احیای زندگی در محله‌های کهن شهرهای تاریخی را به دنبال نخواهد داشت. بلکه با اتخاذ راهکاری بینابینی می‌توان اقتصاد شهری را رونق داد و از میراث گرانبهای پیشینیان نگهداری کرد.

در این راستا، محلات بافت تاریخی بر اساس پتانسیل‌های سکونتی یا گردشگری، تقسیم بندی شده و برنامه ریزی برای ارتقای معیشت ساکنین، بهبود درآمد از طریق صنعت گردشگری و تأمین خدمات شهری برای بهبود کیفیت زندگی و اقدامات اصلی ما را تشکیل داده است. خوشبختانه مجموعه اقدامات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در بافت تاریخی ظرف دو سال گذشته، ارزش افزوده املاک و تمایل به سرمایه گذاری در بافت را افزایش داده وبا جریان یافتن روح زندگی در محلات کهن، امروز ساکنین اصلی رغبت بیشتری برای بازگشت به بافت دارند.»

کد خبر 486270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.