سیاست شرکت آبفا جیره‌بندی آب شرب در اصفهان نیست

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: سیاست شرکت آبفای استان اصفهان جیره‌بندی آب نبوده است و این امر در صورت مدیریت مصرف تحقق می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ناصر اکبری در خصوص خبرهای منتشره مبنی بر احتمال جیره‌بندی آب در اصفهان اظهار کرد: متأسفانه بارش‌ها در شرایط نرمالی قرار ندارد و با توجه به اینکه بارش‌ها ۳۳ درصد کمتر از حد معمول بوده، اکنون ذخیره سد زاینده رود به کمترین حد خود رسیده است.

وی افزود: در این شرایط نیازمند اقدامات فنی، توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل سامانه اضطراری آبرسانی هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان در عین حال بر مدیریت مصرف آب توسط مردم تاکید کرد.

اکبری تصریح کرد: سیاست شرکت در هیچ زمانی جیره‌بندی آب شرب نبوده و نیست و اگر مردم مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند، می‌توان بدون جیره بندی و محدودیت، از شرایط موجود عبور کرد.

وی افزود: به دلیل خشکی زاینده رود و خارج شدن چاه‌های فلمن از مدار بهره برداری، در شرایط اوج مصرف در حدود ۳ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب داریم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره یاد گرفته‌اند در شرایط سخت با بهره گیری از روش‌های بهینه، مصرف آب را مدیریت کنند، تصریح کرد: متأسفانه در این مدت به علت شیوع ویروس کرونا، مصرف آب بین ۱۲ تا ۱۶ درصد افزایش داشته و بنابراین شرایط سخت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته داریم.

کد خبر 486237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.