عملکرد شهردار مشهد از شورا قابل تفکیک نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خیلی از افراد عملکرد شهردار و شورای شهر را تفکیک می‌کنند که این اقدام درست نیست زیرا عمل شهردار محصول تصمیمات شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید رضا موحدی زاده امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ با تمام تلخی‌ها گذشت و این سختی‌ها باعث شد تجربه‌های جدیدی را کسب کنیم تا با استفاده از آن بتوانیم شرایط را تغییر دهیم و آینده‌ای خوب‌تری را برای خود و مردم بسازیم.

وی افزود: مردم کشور ما اکنون فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند که شامل فشارهای اقتصادی، کمبود ارزاق و فشارهای کرونایی است، بار این مشکلات موجود بر مردم بسیار سنگین است اما آنها توانسته‌اند با این موضوع مقابله کنند تا اتفاقات ناخوشایندتری در کشور رخ ندهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که فشارها عمدتاً ناشی از تحریم‌های ناعادلانه است که از سوی کشورهای غربی و آمریکا انجام می‌شود، تصریح کرد: تحریم‌ها تنها مشکل موجود در کشور ما نیست بلکه ما باید با مدیریت صحیح بر منابع و تمرکز روی تصمیم گیری‌ها شرایطی را فراهم کنیم تا این تحریم‌ها مشکلات بیشتری را ایجاد نکند زیرا ضعف مدیریت باعث می‌شود فشار این تحریم‌ها چند برابر شود.

وی ادامه داد: موج چهارم کرونا در کشور آغاز شده است که این یک اتفاق خطرناک است، اگر شرایط کرونایی برای مردم عادی شود و پروتکل‌ها را رعایت نکنند قطعاً در کشور دچار ناراحتی‌های بیشتری خواهیم بود؛ مردم ما سال قبل همکاری خوبی را در مقابله با شیوع این ویروس انجام دادند و با تعطیلی مراکز و پارک‌ها، خیابان‌ها نیز خلوت شد که این اتفاق سبب شد تعداد آمار مبتلایان به این ویروس کاهش پیدا کند.

موحدی زاده با بیان این که به دلیل شیوع این بیماری مردم در رنج هستند، اضافه کرد: اگر شرایط به شکل کنونی پیش برود و شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بنا بر گفته متخصصان آمار مبتلایان این ویروس در کشور روزانه به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد از جان مردم دفاع کند پس باید تزریق واکسن را هرچه سریع‌تر انجام دهد زیرا واکسن یک دارو است و نباید با مسائل سیاسی تداخل پیدا کند، همه ما مسئولیم تا جان مردم را حفظ کنیم. اگر در این کار حسن نیتی وجود داشته باشد باید جان مردم حفظ شود.

موحدی زاده گفت: اکنون تنها ۲۵۰ هزار نفر واکسن زده‌اند که از نظر من باید آینده‌نگری در این کار شود و نهادها با انسجام پا به میدان بگذارند و واکسن را خریداری کنند تا از این بلا نجات پیدا کنیم، مردم نیز باید پروتکل‌ها را رعایت کنند زیرا اکنون شواهد نشان داده است که افرادی که در ایام عید از خانه‌های خود خارج نشده‌اند و به مسافرت نرفته‌اند از مبتلا شدن به این ویروس در امان مانده‌اند.

وی با تاکید بر این که ممکن است همه ما به این ویروس مبتلا شویم، تصریح کرد: در مشهد شورا و شهرداری اولین نهادهایی بودند که برای رفع کرونا اقدامات لازم را انجام دادند زیرا حفظ جان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و هرچه در توانمان بوده برای آن و مقابله با تبعات سیوع ویروس انجام شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای پنجم ماه‌های پایانی دوره خود را طی می‌کند که تلاش داریم در این مدت زمان باقی مانده کارنامه و تجربه خود را در اختیار شورای آینده قرار دهیم همچنین نقاط ضعف خود را نیز لیست خواهیم کرد.

وی با اشاره به انتخابات شوراها در ۲۸ خرداد ماه، اضافه کرد: در انتخابات پیش رو باید شاهد رقابتی سازنده باشیم تا هرکس که برنامه بهتری ارائه داد، پیروز این رقابت باشد. شورای شهر دوره پنجم و شهرداری موفق عمل کرده و اکنون شاهد یک کارگاه عمرانی در شهر هستیم و فضای شهر به گونه‌ای شده که شهروندان می‌توانند از فضاهای مختلف استفاده کنند.

موحدی زاده با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم حق داریم تذکر بدهیم، ادامه داد: خیلی از افراد شهردار و شورای شهر را تفکیک می‌کنند که این اقدام درست نیست، زیرا شهردار محصول شورای شهر است و اقدامات شهردار را درمجموع قبول داریم اما انتقادات خود را به عنوان نمایندگان مردم در قبال عملکرد او، بازگو می‌کنیم؛ البته سعی داریم در روزهای پایانی این مشکلات را با صبوری بیشتری به پایان برسانیم.

کد خبر 486232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.