سلب آسایش مردم درپی عملیات ساخت و ساز در ساعات بامداد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌وسازها در پایتخت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در تذکری به هیأت رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد بررسی طرحی که در خصوص ضمانت اجرایی مصوبات شورای شهر است در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه هیأت رئیسه شورای شهر تهران سال گذشته اعلام شد این طرح در سال جدید در دستور کار صحن شورا قرار می‌گیرد اما همچنان طرح ضمانت اجرایی مصوبات شورا و طرح دیگری در خصوص افزایش ساعات کار کارشناسان کمیسیون‌ها و کمیته‌های شهر تهران به صحن نیامده است.

نظری در ادامه در تذکری خطاب به شهرداری‌های مناطق گفت: به‌رغم اینکه هم اعضای شورا و هم ستاد شهرداری گاهی این دغدغه را مطرح کردند که اجازه تردد وسایل نقلیه سنگین حامل مصالح ساخت وسازها از یک ساعتی از روز وجود نداشته باشد اما همچنان شاهد این هستیم که در بعضی از مناطق در ساعت‌های مربوط به استراحت مردم در یک یا دو بامداد همچنان تردد خودروهای سنگین وجود دارد و این باعث سلب آسایش شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران چه معاونت برنامه‌ریزی چه معاونت شهرسازی این موضوع را به شهرداری‌های مناطق متذکر شوند تا موجبات سلب آسایش مردم رفع شده و این اتفاق تکرار نشود.

در این جلسه همچنین زهرا نژادبهرام با اشاره به وضعیت قرمز تهران گفت: به خودم و به جناب آقای رئیس به دلیل شلوغی صحن شورای شهر تهران تذکر می‌دهم.

وی ادامه داد: به رغم اوج‌گیری کرونا و باز بودن پنجره‌های صحن اما تعداد کارشناسان و خبرنگاران هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود و شرایط صحن مانند روزهای عادی است و تفاوتی با روزهای دیگر نمی‌کند و از آقای هاشمی خواهش می‌کنم درباره این قضیه راهکار ارائه کنند.

کد خبر 486230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.