آخرین اخبار واکسن کرونا/ وجود میکروچیپ در واکسن کرونا حقیقت دارد؟

مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا حاوی میکروچیپ یا هر نوع فناوری ردیابی نیست بنابراین افراد نباید نگران این موضوع باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد بسیاری در سراسر جهان با این سوال مهم مواجه بوده‌اند که آیا در واکسن‌های کرونا اثری از فناوری‌های ردیابی وجود دارد یا خیر. برای تولید بعضی از واکسن‌های mRNA از ماده‌ای به نام هیدروژل استفاده می‌شود که به انتشار واکسن در سلول‌های بدن کمک می‌کند، این ماده پس از ورود به بدن در ادامه حیات سلول‌های بنیادی کمک می‌کند.

واکسن کرونا به فناوری ردیابی افراد مجهز است؟

بعضی افراد تصور می‌کنند که هیدروژل موجود در واکسن‌های mRNA برای ایمپلنت چیپ استفاده شده است. حتی بعضی از افراد باور داشتند که این ماده می‌تواند فرد را ردیابی کند. گروهی از محققان به صورت رسمی اعلام کردند که واکسن کرونا حاوی میکروچیپ یا هر نوع فناوری ردیابی نیست. در کشورهای مختلف جهان نسبت به نادرستی چنین شایعاتی اطلاع‌رسانی‌هایی شده است تا افراد بتوانند بدون هیچ‌گونه نگرانی واکسن کرونا را دریافت کنند.

شبهات پیرامون واکسن کرونا/ وجود میکروچیپ در واکسن کرونا حقیقت دارد؟

دریافت واکسن آسترازنکا باعث ایجاد لخته خون می‌شود؟

گروهی از متخصصان اطلاعات به دست آمده مربوط به تأثیرات واکسن آسترازنکا را بر بدن انسان بررسی کردند. شواهد موجود به ایجاد لخته خون پس از دریافت این واکسن اشاره‌ای نکرده است. مقامات بهداشتی در سراسر جهان معتقد هستند که مزایای تزریق واکسن آسترازنکا بسیار بیشتر از معایب آن است. با وجود این محققان همواره در حال بررسی میزان ایمنی این واکسن هستند.

واکسن‌های کرونا بر DNA افراد تأثیر می‌گذارد؟

از آنجایی که بعضی از واکسن‌های کرونا از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، بسیاری از افراد نگران این موضوع بودند که این واکسن‌ها بر ساختار DNA آن‌ها تأثیر بگذارد. mRNA موجود در واکسن‌های فایزر و مدرنا به سلول‌های بدن انسان کمک می‌کند پروتئینی را تولید کنند که سیستم ایمنی بدن را به منظور دفاع در برابر ویروس تحریک می‌کند. همانطور که مشخص است محل قرارگیری DNA، هسته سلول است اما mRNA نمی‌تواند وارد هسته سلول شود بنابراین تأثیری بر ساختار DNA نخواهد داشت. mRNA موجود در واکسن‌ها چند روز پس از تزریق تجزیه می‌شود و از بین می‌رود. بدن انسان در این دوره زمانی پروتئین زیادی برای تحریک پاسخ ایمنی تولید می‌کند.

شبهات پیرامون واکسن کرونا/ وجود میکروچیپ در واکسن کرونا حقیقت دارد؟

تولید سریع واکسن کرونا نگران کننده است؟

پژوهشگران سراسر دنیا با توجه به تأثیر گسترده تبعات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد، سلامت مردم و سیستم بهداشت و درمان، تلاش کردند تا هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را تولید کنند و به پایان همه‌گیری این ویروس کمک کنند. تولید واکسن در چنین دوره زمانی کوتاهی قطعاً بی‌سابقه بوده است، البته این اتفاق بدان معنا نیست که آزمایشات مربوطه با دقت انجام نشده است بلکه سازمان تنظیم داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) واکسن‌های تولید شده را تأیید کرده است.

واکسن کرونا برای اقلیت‌های قومی تاثیر متفاوتی دارد؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن‌های کرونا که به صورت گسترده در انگلستان توزیع شده است تأثیر متفاوتی بر بدن قومیت‌های مختلف دارد. در حقیقت ۱۱ درصد افرادی که در آزمایش‌های بالینی مربوط به واکسن آسترازنکا و ۱۳ درصد افرادی که در آزمایشات بالینی واکسن فایزر شرکت کردند از نژاد سیاه پوستان آفریقایی_کارائیبی و آسیایی بودند. با وجود این واکسن‌های تزریق شده تأثیر متفاوتی بر این قومیت‌ها نداشته است.

شبهات پیرامون واکسن کرونا/ وجود میکروچیپ در واکسن کرونا حقیقت دارد؟

واکسن کرونا چه عوارضی دارد؟

افراد ممکن است پس از دریافت واکسن کرونا، عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنند که شامل درد، ورم یا قرمزی در ناحیه تزریق، سردرد و احساس خستگی می‌شود و ممکن است تا چند روز ادامه یابد. واکسن‌های کرونا کاملاً در آزمایشات بالینی بررسی و ارزیابی شده است بنابراین به صورت قطعی می‌توان گفت که هیچکدام از این عوارض جانبی برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند.

واکسن کرونا باعث ناباروری افراد می‌شود؟

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن کرونا بر قدرت باروری زنان یا مردان تأثیر می‌گذارد، بنابراین افراد باید بدون نگرانی در این زمینه واکسن کرونا را در زمان مشخص شده تزریق کنند. پیش از این، تأثیر واکسن کرونا بر سلامت زنان باردار بررسی نشده بود بنابراین توصیه شد که زنان باردار این واکسن را تزریق نکنند. به همین دلیل مردم باور داشتند که واکسن کرونا باعث ناباروری افراد می‌شود. هم اکنون، مطالعات انجام شده روی زنان باردار نشان می‌دهد که تزریق این واکسن هیچ تأثیر منفی بر سلامت آن‌ها و جنین‌شان ندارد، بنابراین توصیه شده است زنان بارداری که در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند یا به بیماری زمینه‌ای دچار هستند، حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند البته لازم است این افراد پیش از دریافت واکسن کرونا با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 486063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.