پیش بینی وزارت علوم درباره حضور دانشجویان در دانشگاه از اول مهر

رئیس سازمان امور دانشجویان از راه اندازی واحدهای کنسولی در دانشگاه‌هایی با بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که از اول مهر شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه ها فراهم می‌شود.

به گزارش ایمنا، دکتر مجتبی صدیقی در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم درباره نحوه ارزیابی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اظهار کرد: با توجه به شرایط متغیر کرونا و وضعیت شهرها، بحث استقرار در خوابگاه‌ها نیز متناسب با این تغییر شرایط استقرار تغییر خواهد کرد. فاصله‌ها و تعداد اسکان در اتاق‌ها متناسب با وضعیت شهرها است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که از اول مهر شرایط حضور دانشجویان را در دانشگاه‌ها داشته باشیم، گفت: در مورد تنظیم قراردادهای برون‌سپاری خدمات چند درصد ریسک وجود دارد که در تنظیم قراردادها این موارد رعایت شود.

دکتر صدیقی همچنین به بودجه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: این مبلغ فقط برای اعزام دانشجویان دکتری به صورت شش ماهه است و نباید در جای دیگر هزینه شود.

رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان خارجی بیش از ۲۰۰ نفر باشد واحدهای کنسولی ایجاد می‌شود.

در ادامه این نشست مجازی، دکتر منتظر رییس مرکز نظارت وزارت علوم در سخنانی خاطر نشان کرد: تا پیش از این بیشترین وزن فعالیتش را روی ارزیابی آموزش قرار داده بود. از نیمه سال گذشته وزن کار را روی ارزیابی پژوهش و ارزیابی فناوری قرار داده بود. در سال ۱۴۰۰ ورود جامع‌تر به ارزیابی و ارزیابی دانشگاه‌ها از همه وجود عملکردی دانشگاه‌ها است و همه کارکردهای دانشگاه‌ها را مورد نظر قرار می‌دهیم.

وی همچنین درباره برنامه هفتم توسعه کشور گفت: مقرر شده که برنامه جامع توسعه علم و فناوری شامل آموزش عالی پژوهش و فناوری و توسعه و نوآوری توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شود. در همین راستا نامه‌ای را برای دانشگاه‌های معین استان‌ها ارسال کردیم تا برآیند نظر دانشگاه‌ها را برای تدوین احکام علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه استخراج و تدوین کنیم. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،

منبع: ایسنا

کد خبر 486024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.