دفع و هدایت آب‌های سطحی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است

شهردار سرخ رود گفت: دفع و هدایت آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان سرخ رودی بوده است.

به گزارش ایمنا، محسن کبود فیروزجایی با بیان اینکه در سال ۹۸ بودجه شهرداری ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: شهرداری سرخ رود در دی ماه سال ۹۸ با وجود تمام ظرفیت‌ها، حتی یک پروژه عمرانی قابل توجه در دست اجرا نداشت.

وی افزود: خوشبختانه با وجود کمترین میزان موجودی، بودجه سال ۹۹ که بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد به طور کامل محقق شد.

شهردار سرخ رود ادامه داد: در سال ۹۹ شهرداری سرخ رود علاوه بر تأمین اعتبار بودجه برنامه ریزی شده توانست درآمدهای بیشتری کسب کند تا فقدان پروژه‌های عمرانی را جبران کند.

وی طرح زیرسازی و آسفالت معابر را یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی شهر دانست و گفت: در سال ۹۹ در راستای بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر، پنج هزار تن آسفالت استفاده شد که ماحصل آن ۳۳ هزار مترمربع آسفالت سازی بوده است.

کبود فیروزجایی گفت: اجرای نهضت آسفالت با هدف اصلاح چهره شهر، روان سازی تردد وسایل نقلیه، تأمین آرامش و آسایش شهروندان انجام شده و تا بهسازی تمامی معابر خاکی ادامه خواهد داشت و تمامی معابر بهسازی شده، پس از اتمام کار، به مرحله آزمایش وارد شده و نقص احتمالی آن مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکید شهرداری سرخ رود بر اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق بومی نشین بوده است، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۱۰۰ معبر خاکی در شهر سرخ رود وجود داشت که با تقسیم بندی نواحی شهر به سه قسمت در فاز اول بیش از ۳۵ معبر خاکی اصلاح، بهسازی و آسفالت شد و فازهای دوم و سوم این پروژه نیز به زودی اجرایی خواهد شد و در نیمه اول سال به اتمام خواهد رسید.

شهردار سرخ رود همچنین از آغاز روکش معابر اصلی شهر خبر داد و گفت: عملیات آسفالت ریزی معابر با استفاده از ادوات راهسازی و همچنین به صورت دستی انجام شده که این اقدام ضمن کاهش ماشین آلات مورد نیاز و نیروی انسانی، موجب افزایش سرعت و عمر مفید لکه گیری ها شده است.

وی از توزیع ۳۰۰ تن آسفالت در سطح معابر برای لکه گیری دو هزار مترمربع خبر داد و گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت معابر اصلی از جمله بلوار بهار، امام رضا (ع)،بلوار ولایت و کمربندی تا دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

کبود فیروزجایی با بیان اینکه دفع و هدایت آب‌های سطحی یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان سرخ رودی بوده است، ادامه داد: عملیات ساماندهی انهار مانند و از یک رود و بخشی رودخانه کبیر هراز در دستور کار قرار گرفت و همزمان احداث گوی شهری در ضلع شمالی کمربندی و اراضی ۲۲۰ متری نیز آغاز شد که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

وی پروژه‌هایی همچون بهسازی سیستم روشنایی شهری، یکسان سازی تابلوی واحدهای صنفی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری سرخ رود در سال ۹۹ عنوان کرد.

شهردار سرخ رود با اشاره به همچنین به بهسازی کمربندی سرخ رود گفت: پروژه بهسازی کمربندی سرخ رود در سال ۹۹ در دستور کار شهرداری سرخ رود قرار گرفت و تعریض آن در ضلع شمال و جنوب، احداث اگوی شهری به منظور دفع و هدایت آب‌های سطحی، ایجاد رفیوژ وسط، احداث فضای سبز، نصب چراغ‌های روشنایی، تعریض پل و احداث زیرگذر به منظور سهولت در رفت و آمد در دو فاز شرقی و غربی اجرایی شد و در آینده‌ای نزدیک به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

وی بهره گیری از همکاری مراکز علمی، پژوهشی و مشاوران در جهت بهبود و ارتقای پروژه‌های شهرداری را یکی از اقدامات مؤثر برای کاهش هزینه و به کارگیری متدهای نوین دانست و گفت: در این راستا برای موضوعاتی نظیر، بازنگری طرح جامع تفصیلی، مطالعات و طراحی ساماندهی کمربندی شهید سلیمانی، ساماندهی و زیباسازی رودخانه هراز، طراحی پل رودخانه هراز، طرح اراضی چاکه، مطالعات و تهیه طرح کنترل سیلاب فرا حوضه‌ای مشاور گرفته شد.

وی گفت: در مجموع در سال ۹۹، شهرداری سرخ رود برای مشاوره و نظارت بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان هزینه شد.

منبع: مهر

کد خبر 485956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.