احیا و آماده‌سازی فرهنگسراهای اهتمام و دانش در منطقه ۱۱

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه جهت افزایش سطح کمی و کیفی فرهنگسراهای اهتمام و دانش، آن‌ها را با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال احیا و بازسازی کرده است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه فرهنگ شهروندی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ارتباطات جمعی و مهمترین راه رسیدن به توسعه محسوب می‌شود.

وی افزود: تبیین و تعیین مبانی فرهنگ شهرنشینی برای همه مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان همچنین برقراری زمینه مناسب برای رشد و اعتلای این فرهنگ و ارتقا و اصلاح فرهنگ همگان گامی مؤثر در دستیابی به شهر فرهنگی است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی مانند فرهنگسراها، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، کتابخانه‌های عمومی و تخصصی نگارخانه‌ها و موزه‌ها به فراخور جمعیت محله‌ها و منطقه‌ای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگسراها نقش بسزایی در توسعه رفتارهای اجتماعی مطلوب در سطح شهر ایفا می‌کنند، تاکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی به شمار می‌رود که می‌تواند در پویایی فرهنگی جامعه نقش مؤثری داشته باشد و موجب رشد کیفی در تمام زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی شود.

اشرفی ادامه داد: در این راستا به منظور افزایش سطح کمی و کیفی احیا و بازسازی فرهنگسراهای اهتمام و دانش با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال انجام شده است.

وی اظهار کرد: وجود و حضور مکان‌هایی در محلات شهر که در تقویت ارتباطات جمعی، رشد فرهنگ شهروندی و زندگی شهرنشینی و به ویژه فرهنگ‌سازی عمومی، نقش اصلی و جهت دهندگی مثبت را ایجاد کند بسیار لازم و ضروری است.

کد خبر 485884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.