طرح تعطیلی دو هفته‌ای اصفهان فردا در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان با بیان اینکه تکلیف تعطیلی دو هفته‌ای کشور فردا مشخص می‌شود، گفت: این مسئله به معنای تعطیلی کامل نیست بلکه این طرح در ۵ مرحله و به صورت هوشمند اجرا می‌شود؛ در این طرح عملاً همه مشاغل به جز مشاغل ضروری تعطیل می‌شود و ادارات هم با یک سوم ظرفیت فعال هستند.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای استان اصفهان، اظهار کرد: پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای یا ۱۰ روزه را با ستاد ملی کرونا مطرح کردیم و این موضوع قرار است فردا صبح (روز شنبه) در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح شود و اگر این موضوع مصوب شود، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این موضوع تصویب نشود همان محدودیت‌های قبلی که داشتیم با قدرت بیشتری و با افزودن تیم‌های بازرسی بیشتر برای برخورد با متخلفان به طور جدی‌تر اجرا می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص شیوه اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور، تصریح کرد: منظور از این طرح، تعطیلی کامل همه بخش‌ها نیست، بلکه منظور این است که در صورت تصویب و ابلاغ نهایی، این طرح با رعایت ۵ مرحله به صورت جامع و هوشمند اجرا می‌شود.

وی در خصوص جزئیات طرح جامع هوشمند نیز تصریح کرد: در این طرح عملاً همه مشاغل به جز مشاغل ضروری تعطیل می‌شود و ادارات هم با یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه فردا مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد چگونگی این تعطیلی ابلاغ می‌شود، افزود: علاوه بر استان اصفهان چند استان دیگر هم پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای را با ستاد ملی کرونا مطرح کردند که صبح روز شنبه در جلسه ستاد ملی مطرح و در صورت تصویب به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

غلامی تصریح کرد: در حال حاضر در کل کشور تنها مشاغل گروه ۱ به دلیل ضرورت کاری فعال هستند و ادارت هم با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه کلانشهرهای کشور در وضعیت قرمز هستند و محدودیت‌ها در حال اجرا شدن است، تصریح کرد: تعطیلی گسترده که در آن ادارات، مشاغل و کارخانجات به طور کامل تعطیل شود نیازمند دستور ستاد ملی کروناست.

کد خبر 485709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.