تعطیلی ۱۰ روزه در سراسر کشور از شنبه اعمال می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز در ستاد ملی کرونا تصویب شد که از شنبه به مدت ۱۰ روز در کشور تعطیلی سراسری اعمال شود و بعد از آن نیز ارزیابی انجام می‌شود و اگر نیاز باشد، تعطیلی‌ها تکرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با اخبار شباهنگی شبکه یک در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونا در شهرها، اظهار کرد: در هر کدام از شهرهای زرد، نارنجی و قرمز محدودیت‌های متناسب با همان وضعیت اعمال می‌شود که این محدودیت در شهرهای قرمز در حوزه‌های مختلف از جمله مشاغل و ترددهاست.

وی ادامه داد: در شهرهای که در وضعیت قرمز قرار دارند، تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار ممنوع است، مشاغل گروه یک نیز برای تأمین مایحتاج مردم از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، تعمیرگاه‌ها و …فعال هستند و سایر مشاغل غیرضروری تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در شهرهای نارنجی نیز تنها مشاغل گروه‌های یک و دو اجازه فعالیت دارند، همچنین پلاک‌های بومی در شهرهای قرمز و نارنجی اجازه خروج از شهر ندارند و پلاک‌های غیربومی نیز اجازه ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند.

وی با اشاره به تعطیلی تمام فعالیت‌های آموزشی، تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های آموزشی فقط به صورت مجازی امکان فعالیت دارند، فعالیت‌های فرهنگی از جمله سینماها، تئاتر و … نیز ممنوع است.

رئیسی با تاکید بر اینکه رستوران‌ها تنها به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت دارند، افزود: رستوران‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی اجازه پذیرایی ندارند، چرا که در این مکان‌ها ویروس کرونا به راحتی شیوع می‌یابد.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۰ روزه در کشور، اضافه کرد: امروز در ستاد ملی کرونا تصویب شد که از شنبه به مدت ۱۰ روز در کشور تعطیلی سراسری خواهیم داشت و بعد از آن نیز ارزیابی انجام می‌شود و اگر نیاز باشد، تعطیلی‌ها تکرار خواهد شد.

کد خبر 485682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    خسته نباشید گروه یک خیابان ها شلوغ و تردد زیاد