غربالگری بیش از ۱۲۴ هزار نفر در مبادی مرزی رسمی کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از غربالگری ۱۲۴ هزار و ۳۸ نفر در مبادی مرزی رسمی کشور خبر داد و گفت: از ۲۱ هزار و ۲۲۴ نفر تست سریع کرونا گرفته شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی پور امروز پنجشنبه با اشاره به مشارکت سازمان امداد و نجات در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: از روز ۲۰ اسفند سال ۹۹ تا ساعت ۸ صبح امروز (۱۹ فروردین)، ۱۲۴ هزار و ۳۸ نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شده‌اند.

وی به انجام ۲۱ هزار و ۲۲۴ تست فوری کرونا اشاره کرد و افزود: از ۶ هزار و ۹۰۸ نفر هم که دارای علائم بودند، تست PCR گرفته شد و ۴۴ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۴۳۱ نیروی عملیاتی برای کنترل ۱۶ مرز زمینی، دو مرز دریایی و ۱۰ مرز هوایی در حال فعالیت هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۶ هزار و ۹۳۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و تعداد جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 485613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.