بازسازی فضاهای عمومی در شهرهای سوئد

مقامات رسمی هلسینگبورگ، کلانشهری در سوئد ضمن تلاش برای بازسازی ایستگاهی مرکزی در شهر، از مردم دعوت کرده‌اند برای این مکان عمومی نام جدیدی انتخاب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان هلسینگبورگ از سال گذشته تا کنون تلاش می‌کنند مرکز حمل و نقل اصلی شهر را از نو طراحی کرده و میدان مجاور آن را نیز به پیاده‌راهی بزرگ تبدیل کنند. این مکان عمومی جدید علاوه بر داشتن تحولات ظاهری برای زیباسازی هر چه بیشتر شهر، سازه‌های متعددی نظیر رستوران، کافه، دفاتر اداری و فضاهای سبز را نیز در بر خواهد گرفت. در سال جاری اغلب تغییرات طراحی شده در این مکان به مرحله اجرا در خواهد آمد و فضای نهایی با زیبایی منحصر به فرد خود، هویت جدیدی نه تنها برای هلسینگبورگ، بلکه برای کشور سوئد در نگاه گردشگران سراسر دنیا به وجود خواهد آورد. جالب است بدانید که هلسینگبورگ نزدیک‌ترین شهر سوئدی به کشور دانمارک است که به طور مداوم، در تمام طول سال، میزبان مسافرانی از این کشور است.

از دیگر اقداماتی که در اولویت برنامه مدیران شهری هلسینگبورگ در بازسازی مرکز شهر قرار دارد می‌توان به احیای میدان مجاور ایستگاه مرکزی اشاره کرد که قرار است پیاده‌راهی بزرگ را در برگیرد. این مسیر جدید را عابران پیاده و دوچرخه‌سواران به طور همزمان مورد استفاده قرار خواهند داد که ایستگاه مرکزی را به سایر مناطق شهری وصل خواهد کرد.

علاوه بر این مدیران هلسینگبورگ در نظر دارند سازه‌ای پیچ در پیچ در نزدیک مسیر پیاده‌روی جدید احداث کنند و آن را به محل پارک دوچرخه‌ها اختصاص دهند. پارکینگ منحصر به فرد شهر، تعداد ۵۴۰ دوچرخه را در خود جای خواهد داد و بامی پوشیده در گل‌ها و گیاهان بومی را در بر خواهد گرفت که در خنک‌سازی فضای زیرین کمک زیادی خواهد کرد.

همچنین سقف و دیواره‌های داخلی پارکینگ دوچرخه را آئینه خواهد پوشاند تا زیبایی آن را دو چندان کند و باعث جذب بیشتر مردم شهر و حتی گردشگران به دوچرخه‌سواری شود. سیستم‌های روشنایی هوشمند و دوربین‌های نصب شده در نقطه نقطه فضای عمومی جدید، احساس امنیت را به طور قابل توجهی در کاربران افزایش خواهد داد.

بازسازی فضاهای عمومی در شهرهای سوئد

کد خبر 485554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.