۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
شب برفی مونیخ و نتیجه‌ سیاه بایرن!

تیم فوتبال بایرن مونیخ با شکست تلخ مقابل تیم پاریسن ژرمن و پورتو با شکست برابر چلسی، شرایط دشواری برای صعود دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ادامه دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته - چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه، برگزار شد که در آن بایرن مونیخ میزبان پاریس بود و پورتو به مصاف چلسی رفت.

هردو دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار شد. قضاوت دیدار اول را "متئو لاهوز" اسپانیایی و مسابقه دوم را "اسلاوکو وینچبچ" بر عهده داشتند.

در یک سمت باواریایی‌ها در مونیخ برفی مقابل پاریسی قرار گرفتند که ستاره‌هایی مثل نیمار و امباپه را در ترکیب خود داشت اما غایبان بزرگ خودشان لوا و گنابری بودند که نتوانستند در این دیدار مهم حاضر باشند.

صدرنشین ۶۷ امتیازی و مقتدر لیگ آلمان در هوای برفی مونیخ حسابی اسیر تاکتیک‌های ناب پوچتینو شده بود. امباپه خیلی زود و در دقیقه سه چراغ اول را برای خود و تیمش روشن کرد.

در ادامه مارکینیوس برزیلی روی پاس فوق العاده زیبای نیمار در حالت تک به تک با نویر، توپ را وارد دروازه حریف و حساب کار را دو بر صفر کرد. حضور مدافعی مارکینیوس در آن لحظه داخل محوطه جالب به نظر می‌رسید.

بایرن که حسابی دلتنگ ماشین گلزن لهستانی‌اش شده بود، آرام آرام از شوک بیرون آمد و در دقیقه ۳۷ توسط چوپوموتینگ اختلاف را به یک رساند. تا امیدوارانه به کار خود ادامه دهد.

در نیمه دوم هم شاگردان فلیک دقیقه ۶۰ توسط مولر به گل دوم رسیدند و بازی را به تعادل کشاندند. اما ۸ دقیقه بعد متمول‌های فرانسوی توسط امباپه تیر خلاص را شلیک کردند و سه بر دو جلو افتادند.

در ادامه هر دو تیم تلاش زیادی کردند اما بازی با همان نتیجه تمام شد و حساسیت‌ها برای بازی برگشت در فرانسه دو چندان خواهد بود که باید دید کدام یک راهی نیمه نهایی می‌شود.

این اولین باخت فلیک با بایرن در اروپا بود. آخرین باخت بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل بازی دیشب، برمی‌گشت به مارس ۲۰۱۹ مقابل لیورپول. آنها در این مدت ۱۸ برد و ۱ تساوی داشتند

در آن سمت هم تیم فوتبال پورتو که مرحله قبل با درخشش مهدی طارمی و سرجینیو تیم یوونتوس را حذف کرد، در این مرحله با چلسی توماس توخل روبه رو شد که روند خیره کننده‌ای با مربی جدید خود داشته است.

این بازی به علت محدویت‌های کرونایی کشور پرتغال، در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان سویا در کشور اسپانیا برگزار شد. نکته منفی این دیدار غیبت مهدی طارمی ستاره ایرانی در ترکیب تیم پرتغالی بود آن هم به علت اخراج مقابل یووه.

پورتو در این دیدار نمایش خوبی داشت اما تجربه و ابزارهای گران قیمت آبی‌های لندنی برایشان کار ساز بود. ابتدا میسون مونت دقیقه ۳۲ و سپس در لحظات آخر و دقیقه ۸۵، بن چیلول‌گل دوم را به شاگردان کوسیسائو زدند و به لندن برگشتند.

نمایش ضعیف در خط دفاعی و بدشانس در زدن ضربات آخر در خط حمله، عوامل ناکامی پورتو بودند. شاید بازی برگشت و بازگشت طارمی بتواند امیدبخش پرتغالی‌ها برای صعود باشد.

جوان‌ترین بازیکن چلسی که در مراحل حذفی چمپیونزلیگ گلزنی می‌کند، میسون تونی مونت با ۲۲ سال و ۸۷ روز سن لقب گرفته است.

کد خبر 485539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.