بستری ۴۰  مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان

فرماندار گلپایگان گفت: در سه شهرک صنعتی شهرستان گلپایگان ۱۳۸ کارخانه تولیدی فعالیت دارد که به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یار محمدیان امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان به منظور بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: شهرستان گلپایگان از نظر بیماری کرونا در وضعیت حاد قرار دارد به طوری که اکنون ۴۰ نفر در بخش کرونا در بیمارستان امام حسین بستری هستند و باید تا رسیدن به شرایط عادی محدودیت‌ها اعمال شود.

وی افزود: واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی در گروه مشاغل یک هستند که در ستاد کرونا خواستیم که در محل کار نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند و امروز به صورت میدانی از سه کارخانه بزرگ شهرستان بازدید داشتیم که با وجود ظرفیت بالای نیروی کار اما پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود.

فرماندار گلپایگان گفت: در واحدهای صنعتی شهرستان، اگر هنوز شیر پدالی نصب نشده است تمام کارکنان از بطری آب معدنی استفاده کنند، ساعت پر خطر در واحدهای صنعتی موقع صرف غذا است که باید تا اطلاع ثانوی صرف غذا در محل کارخانه ممنوع شود، سرویس حمل و نقل کارگران با ۵۰ درصد فعالیت کند.

یار محمدیان با تأکید بر اینکه حفظ سلامتی کارگران از امور اقتصادی بیشتر اهمیت دارد، تصریح کرد: در سه شهرک صنعتی شهرستان گلپایگان ۱۳۸ کارخانه تولیدی فعالیت دارد که به منظور جلوگیری شیوع بیماری کرونا باید رعایت اقدامات پیشگیرانه مانند پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان همه‌گیری بیماری کرونا یک خطر جدی است که تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی همکاری مسئولین و مردم است تا به شرایط عادی برسیم.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد: اگر کارگری به بیماری کرونا مبتلا شد نباید در محل کار حضور داشته باشد که تا سلامت کامل در استراحت به سر ببرد در غیر این صورت کارگر باید به اداره کار گزارش دهد.

چرخه تولید در برخی واحدهای صنعتی گلپایگان در ایام نوروز تعطیل بود

در ادامه میثم سلیمانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان اظهار کرد: شرکت‌های صنعتی در گروه مشاغل یک هستند که باید مشغول فعالیت باشند که غربالگری و مرخصی کارگران مشکوک به کرونا را اجباری کردیم تا سایر کارگران با خیالی آسوده مشغول باشند.

وی افزود: در هیچ کدام از واحدهای صنعتی گلپایگان همه‌گیری اپیدمی بیماری کرونا نداشتیم، بازرسی مشترک با شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر از تمام واحدهای صنعتی انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: از مدیران واحدهای تولیدی درخواست کردیم که اگر مقدور است در موقعیت قرمز کرونایی شهرستان چرخه تولید با تأخیر انجام دهند که در ایام نوروز کارخانه بهران موتور این امر مهم را اجرا کرد، در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سالن غذاخوری در واحدهای تولیدی تعطیل و یا در فضای باز غذا صرف می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان ۱۳۸ واحد اقتصادی وجود دارد که شش هزار و ۵۰۰ نفری که در حوزه صنعت فعالیت دارند بیمه شده‌اند.

کد خبر 485475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.