محدوده بازار تهران شامل قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و تأیید شورای عالی شهرسازی و معماری در آخرین روزهای اسفند سال ۹۹ بالغ بر یک هزار و ۵۱۹ هکتار به محدوده سه هزار و ۳۸۶ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، اضافه شدن ۴۵ درصد به بافت فرسوده شهر تهران با مصوبه کمیسیون ماده ۵ و تأیید شورای عالی شهر سازی در آخرین روزهای اسفند سال گذشته را طلیعه بسیار خوبی در سال پیش رو تهران دانست و اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، یک هزار و ۵۱۹ هکتار به محدوده سه هزار و ۳۸۶ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران افزوده شد.

وی افزود: بافت فرسوده‌ای که واجد شرایط ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است، مطابق نقشه‌های کمیسیون ماده ۵ به بافت فرسوده شهر تهران اضافه می‌شود و مالکان در این محدوده می‌توانند از مشوق‌ها و تسهیلاتی که سازندگان در بافت فرسوده دریافت می‌کنند استفاده کنند به خصوص اگر مالکان اقدام به تجمیع واحدهای خود کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با درخواست از دولت برای پایبندی به الزام قانونی برای ارائه انشعابات رایگان به سازندگان بافت فرسوده، تصریح کرد: در محدوده بازار تهران و راسته‌های تجاری نیز واحدهای مسکونی که اقدام به اخذ پروانه تخریب و نوسازی می‌کنند از این مشوق‌ها و تسهیلات قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بهره مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر زلزله بالای ۶.۵ ریشتری در تهران رخ دهد بیش از ۲ میلیون نفر در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت بنابراین این اضافه شدن نزدیک ۵۰ درصدی به بافت فرسوده می‌تواند نوید بخش بازسازی و نوسازی شهر تهران در سال‌های پیش رو باشد.

کد خبر 485197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.