بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۵.۸۱۳ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۵ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۱,۹۳۴ واحدی به سطح ۱,۲۶۰,۸۰۰ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش ۶۰۶ واحدی در سطح ۴۳۸.۳۷۰ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۱۵ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۴ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۵.۸۱۳ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۳.۵ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با کاهش ۳ واحدی به سطح ۱۷,۹۱۶ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۷,۹۰۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۵۹۰ میلیون برگه سهم بود.

تا کنون شنیده‌اید که بگویند از ترس مرگ دارد خودکشی می‌کند؟! دقیقاً وضعیت امروز بازار سرمایه ایران است، گزارشات تمامی شرکت‌ها خوب است، وضعیت بنیادی شرکت‌های بزرگ بازار از قبل بسیار مطلوب‌تر است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه رکورد تولید شکسته‌اند، رشد فروش شرکت‌ها در برخی از آنها به بالای ۱۰۰ درصد می‌رسد، اما فعالان بازار سرمایه نزدیک به ۹ ماهه است بر سر انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن بازار سرمایه را به خاک و خون کشیده‌اند به این امید اینکه بایدن به برجام بازگردد و قیمت دلار کاهش یابد!!

با نگاهی به بازار دلار می‌توان دید قیمت دلار در بازار آزاد تهران در محدوده ۲۵,۰۰۰ تومان است و هیچ واکنشی به هیچ اتفاقی الان نداده است اما بازار بورس و فعالان بازار بورس در صف فروش نشسته و ماه‌ها است دارایی خود را به حراج گذاشته‌اند، تقصیری هم ندارند مردم تحت تأثیر اخبار و جو وارد شدند و در همان تأثیر خارج شدند.

اگر از تعدادی از سهامداران سوال شود که سهام شرکت شما چقدر ارزش دارد چند نفر می‌توانند پاسخ بدهند؟! ورود همگانی بدون آموزش باعث این وضعیت وخیم بازار شده است، در هر شغلی که بخواهید وارد شوید باید آموزش ببینید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید اما این روند در بازار بورس ایران کاملاً متفاوت است. بارها گفته شده که آموزش داده شود و سپس اقدام به سرمایه گذاری شود و اکنون پس از این مقدار اصلاح سرمایه‌ها در حال حرکت به سمت بازار رمز ارزها است و نه تنها سرمایه‌های ملی در حال خروج است بلکه افراد بدون دانش در حال حرکت به سمت این بازار هستند که خطرات مختلفی می‌تواند آنها را تهدید کند.

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

عملکرد خوب فولاد امیر کبیر کاشان نماد فجر

بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

مدیر بهره برداری شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از ثبت سه رکورد جدید در این شرکت در اواخر سال ۹۹ خبر داد. تمامی خطوط تولید نسبت به سال ۹۸ رشد تولید داشتند.

عملکرد ۱۲ ماهه: شرکت فولاد امیر کبیر کاشان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲,۷۵۲,۷۳۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. فجر با سرمایه ثبت شده ۸۵۸,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۷,۵۵۵,۰۹۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بر اساس گفته عضو شورای عالی بورس به نظر می‌رسد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، دامنه نوسان با یک روند تدریجی باز شود. سازمان بورس هم برنامه‌هایی در این رابطه دارد. سلاح‌ورزی عضو شورای عالی بورس در رابطه با تأثیر روند انتخابات ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه اظهار کرد: اگر ما یک بررسی داشته باشیم دولت ۲۳۹ هزار میلیارد تومان از بازار بدهی، سهام و مالیات درآمد کسب کرده است.

بازگشایی دامنه نوسان بورس از بهترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند انجام شود، کل فرایند صف نشینی جمع می‌شود و اثر توده‌وار کمتر می‌شود، فرد نیاز به پول دارد و امروز اقدام به فروش می‌کند و یا به نظر وی روند نزولی است و در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به فروش می‌کند این موضوع می‌تواند روند توسعه بازار را بهبود ببخشد.

از ابتدای سال تا کنون بسیاری از نمادهای بازار در صف فروش قرار دارند و برای سرمایه گذاران در این نمادها بسیار عذاب‌آور شده است، روزانه ۲ درصد کاهش در ارزش دارایی و اینکه در بسیاری از روزها به دلیل پر نشدن حجم مبنا هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد.

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

رشد ۱۸۵ درصدی کگهر، فروش خیره کننده

شرکت سنگ آهن گهر زمین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۷,۶۴۹,۱۹۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۰۹ درصد افزایش داشته است. کگهر با سرمایه ثبت شده ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۴۶,۳۹۵,۷۶۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۵ درصد رشد داشته است. بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۶ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۶۶ تن محصول از سوی شرکت سنگ آهن گهر زمین از ابتدای سال مالی تا پایان اسفند ماه ۹۹ است.

سال مالی این شرکت منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ است. شرکت سنگ آهن گهر زمین در این مدت موفق به تولید چهار میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۶۶ تن کلوخه سنگ آهن، یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۳۸ تن کنسانتره سنگ آهن، یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۲۹ تن سنگ آهن دانه بندی و ۱۷۴ هزار و ۶۳۳ تن گندله شد.

رشد فروش خوب در خزر

شرکت فنرسازی زر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۸۳,۸۲۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته است. خزر با سرمایه ثبت شده ۷۹۹,۹۹۷ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱,۶۵۹,۴۴۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶% رشد داشته است.

رشد متوسط فروش در کپشیر

شرکت پشم شیشه ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۰۹,۰۷۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است. کپشیر با سرمایه ثبت شده ۱۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱,۷۴۰,۴۷۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱% رشد داشته است

نقشه بازار

بورس امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 485192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.