۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
حسین ملکی یک آرتیست واقعی بود

کارگردان و تهیه کننده اصفهانی سینما به بهانه درگذشت حسین ملکی گفت: حسین ملکی، آرتیست سینما؛ همیشه می‌خندید و از کار و فعالیت‌هایش در سینما به شوخی تعریف می‌کرد. یادم نمی‌آید سخن خیلی جدی از دهانش بیرون آمده باشد، لااقل من در این سالیان که او را از نزدیک می‌شناختم نشنیده بودم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر خامین با انتشار چند عکس از حسین ملکی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:.

"حسین ملکی، آرتیست سینما

همیشه می‌خندید و از کار و فعالیت‌هایش در سینما به شوخی تعریف می‌کرد. یادم نمی‌آید سخن خیلی جدی از دهانش بیرون آمده باشد، لااقل من در این سالیان که او را از نزدیک می‌شناختم نشنیده بودم. در سینمای قبل از انقلاب عکاسی و بازیگری را با هم انجام می‌داد.

در فیلم "برزخی‌ها" به کارگردانی زنده یاد ایرج قادری که در اوایل انقلاب ساخته شد نقش قالپاق دزدی را بازی می‌کرد که قالپاق ماشین رئیس شهربانی را دزدیده بود.

پرسیدم چرا قالپاق دزد؟!

گفت: همه نقشهای خوب را هنرپیشه‌های کله گنده گرفته بودند، برای من فقط مانده بود قالپاق دزد!

بعد از انقلاب کم کم از عکاسی سینما به فیلمبرداری سینما رسید.

الکی الکی شدیم مدیر فیلمبرداری! (خودش اینطور می‌گفت)

خاطرات شیرینی از سینما و کارش داشت.

فیلمی بود که فیلمبردارش را قرار بود به خاطر کهولت سن تعویض کنند. من را به جای او فرستادند سر صحنه فیلمبرداری. کارگردان وقتی من را دید گفت: "زکی اینکه وارفته‌تر از اون یکیه! " ظاهراً من پیرتر از فیلمبردار قبلی بودم.

سر فیلمبرداری "گروگان" به کارگردانی اصغر هاشمی و تهیه کنندگی حسین فرح‌بخش و عبدالله علیخانی در اصفهان قرار بود که من هلیکوپتری را سر صحنه در حاشیه شهر ببرم. (البته خلبان شخص دیگری بود و من فقط راهنما بودم!).

از قضا همان روز من یک گیوه به پا کرده بودم. هنگامی که از هلیکوپتر پیاده شدم، چشمش به گیوه‌های من افتاد خندید و گفت: ما تا حالا ندیده بودیم کسی با گیوه سوار هلیکوپتر شده باشه!

و این اواخر که حوصله فیلمبرداری نداشت دوباره به بازیگری روی آورده بود و نقش‌های قابلی را بازی می‌کرد.

حسین ملکی به راستی آرتیست سینما بود.

روحش شاد و یادش گرامی".

حسین ملکی یک آرتیست واقعی بود

کد خبر 485187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.