گروه خونی افراد در افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا موثر است؟ 

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گروه‌های خونی‌های مختلف تاثیری بر افزایش یا کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مطالعات پیشین نشان داد افراد دارای گروه خونی A بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، در حالی که خطر ابتلا به این بیماری در بین افرادی با گروه خونی O، کمتر از دیگران است. نتایج مطالعات انجام شده در چین، ایتالیا و اسپانیا نیز این موضوع را تأیید کردند بنابراین محققان اعلام کردند که نوع گروه خونی افراد بر میزان خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ تأثیر دارد.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر گروه خونی بر افزایش یا کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های سلامت ۱۰۸ هزار فرد را ارزیابی کردند. تقریباً ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از شرکت کنندگان در این مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا بودند، در حالی که تست کرونای افراد دیگر منفی بود.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که هیچ ارتباطی بین نوع گروه خونی افراد و میزان خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ و شدت بروز این بیماری وجود ندارد بنابراین افراد نباید نگران این موضوع باشند که چون گروه خونی خاصی دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، زیرا در این زمینه هیچ تفاوت خاصی بین گروه‌های خونی وجود ندارد.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شد.

کد خبر 485090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.