سند همکاری جامع ایران و چین در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی سند همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: در این جلسه سند همکاری جامع ایران و چین با حضور رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی و رضا زبیب، مدیرکل شرق آسیای وزارت امور خارجه بررسی شد و گزارشی از روند تدوین این سند و گفت و گوهای شش سال گذشته بین دو کشور درباره مشارکت راهبردی ایران و چین ارائه شد.

وی افزود: آقای مهاجر با تاکید بر این که از لحاظ حقوقی این سند برای کشورمان تعهدآور نیست به این موضوع اشاره کرد که این سند، یک نقشه راه است که سمت و سوی آینده همکاری‌های ایران و چین را در ۲۵ سال آینده روشن می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی به تبیین نقطه نظراتشان درباره این سند پرداختند و ضمن حمایت از رویکرد توسعه مناسبات کشورمان با کشورهای مختلف از جمله چین، تاکید کردند که قراردادهایی که در آینده ذیل این سند، بسته خواهد شد به منظور بررسی تعهداتی است که برای کشورمان است، لذا باید طبق اصل ۷۷ قانون اساسی برای تصمیم گیری به مجلس ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مأمور شد که برای بررسی دقیق‌تر ابعاد این سند، در آینده نزدیک جلساتی را با حضور کارشناسان و نهادهای ذی ربط برگزار کند.

کد خبر 485008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.