نظر مرحوم نکویی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

امروز خبر درگذشت سیدعلی نکویی، منتشر شد؛ او از مدیران ادوار مختلف و بیش از یک دهه رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان بود.

او در یکی از مصاحبه‌های خود با خبرگزاری ایمنا در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۹ در خصوص جریان اصلاحات گفته بود: «زمانی که سوابق، مواضع و رویکرد اصلاح طلبان را با جریان‌های سیاسی دیگر مقایسه کنیم می‌بینیم که هیچ گزینه‌ای بهتر از اصلاحات برای مردم وجود ندارد.

اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند، اما برای ارائه جزئیات بهتر است به واسطه شرایط جامعه، در ابتدا به بررسی وضعیت جامعه بپردازند و نهایتاً متناسب با شرایط کارزار انتخاباتی، کاندیداهای مورد تأیید خود را معرفی کنند.

اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ از حسن روحانی حمایت کامل کردند و اگر حمایت آنها نبود روحانی موفق نمی‌شد؛ اما اصلاح طلبان چون به خوبی می‌دانستند روحانی اصلاح طلب نیست تمامی اعتبار خود را هزینه رئیس جمهور نکردند و در حال حاضر نیز جریان اصلاح طلب انتقادات فراوانی به نحوه عملکرد دولت وی دارد.

در طی سال‌های گذشته برخی اشخاص حرف‌ها و وعده‌های خوبی مطرح می‌کنند، اما زمانی که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند می‌فهمند که شرایط متفاوت است. جریان اصلاح طلب با در نظر گرفتن مشکلات که پس از روحانی برای آنها پیش آمد باید کسی را به عنوان کاندیدا معرفی کنند که به خوبی با مسئولیت‌های اجرایی آشنا باشد.

در حال حاضر هر جریانی باید حدود خود را بداند. متأسفانه برخی مشکلات امروز جریان اصلاحات به دلیل وجود برخی انحصارگرایان است؛ بنابراین در صورتی که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری صحیح عمل کنند مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی نکویی در اردیبهشت ماه ۱۳۱۹ درمحله بیدآباد مسجد سید اصفهان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. مرحوم نکویی در سال ۴۶ در دانشسرای عالی تهران به عنوان بورسیه پذیرفته و در خرداد سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت لیسانس در رشته آموزش ابتدایی شد. او پس از پیروزی انقلاب حدود سه سال فرماندار نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رئیس بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسئولیت استانداری کرمانشاه را عهده دار بود.»

این پیر اصلاحات صبح امروز _دوشنبه ۱۶ فروردین ماه_ به دیار باقی شتافت.

مصاحبه بازنشر شده را در زیر بخوانید:

کد خبر 484996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.