بهروزی: جبهه اصلاحات اصفهان یتیم شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: جبهه اصلاحات اصفهان امروز یک مهره و شخصیت بسیار بزرگ را از دست داده که فقدان او به این سادگی‌ها جبران پذیر نیست.

مهدی بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون فضائل مرحوم سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: ایشان از مبارزان قبل از انقلاب بودند و به واسطه فعالیت فرهنگی که در کتاب فروشی داشتند پایگاهی برای اقلامی که از نجف از امام خمینی (ره) می‌رسید، ایجاد کرده بود که این آثار در آنجا تکثیر و در قالب فروش محصولات فرهنگی و کتاب به مردم عرضه می‌شد.

وی افزود: مخاطبان آن کتاب فروشی نیز بیشتر مذهبیان شهر بودند و از آن طریق پایگاه گسترده و خوبی برای مبارزات سیاسی پیش از انقلاب با حکومت طاغوت ایجاد شده بود، ایشان انسانی خستگی ناپذیر، پیگیر و مبارز در سال‌های پیش از انقلاب بودند به طوری که می‌توان گفت یکی از تأثیر گذارترین مبارزان اصفهان در قبل از انقلاب ایشان بوده و بسیاری از جوانانی که در آن زمان جذب مبارزات شدند با ایشان ارتباط داشتند و خط و مشی روحانیونی که با آنها در ارتباط بودند از طریق ایشان به جوانان منتقل می‌شد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: مرحوم نکویی اعتقاد راسخی به اصلاح طلبی داشتند البته اصلاح طلبی اصیل که به دنبال اصلاح است و چیزی را برای خود و شخصاً نمی‌خواست و برای بقا نظام جمهوری اسلامی که برای آن زحمت‌ها کشیده شده و خون دل‌ها خورده‌اند، تلاش می‌کرد.

بهروزی با بیان اینکه هر سیستمی پس از مدتی دچار مشکلاتی خواهد شد، افزود: ایشان اعتقاد داشتند که برای بقا نظام جمهوری اسلامی باید برخی اصلاحات اتفاق افتد، مرحوم نکویی نیز انسان تشکیلاتی بود و از طریق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در همه این سال‌ها سعی کرد با بزرگ منشی افراد را دور یکدیگر جمع کرده و کاری کند که تشکیلات ایجاد شده مؤثر واقع شود و احزاب بتوانند مؤثرتر بر کارکردهای اصلاح طلبی فعالیت کنند.

وی افزود: مرحوم نکویی نقش بزرگی را در پیشبرد فعالیت‌های اصلاح طلبی در دو دهه گذشته ایفا کردند و به عنوان رئیس این شورا نقش بسیاری مؤثری نیز در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشتند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: ایشان به عنوان پدر معنوی جبهه اصلاحات بود و جریان اصلاح طلبان اصفهان پس از ایشان یتیم شد. جبهه اصلاحات اصفهان امروز یک مهره و شخصیت بسیار بزرگ را از دست داده که فقدان او به این سادگی‌ها جبران پذیر نیست.

بهروزی افزود: برای ایشان آرزوی غفران الهی دارم و امیدوارم پروردگان مکتبش با همان خط مشی‌های اصلاح طلبی و بزرگ منشانه ایشان راه اصلاحات را در اصفهان ادامه دهند و منجر به انسجام بیشتر بین نیروهای اصلاح طلب باشند.

کد خبر 484985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.