بازی ذوب‌آهن امیدوار کننده است/ خط دفاعی بهتر کار می‌کند

یزدخواستی گفت: ذوب آهن بازیکنان ستاره ای که در حد و شخصیت باشگاه باشد ندارد. بازیکنانی که در حال حاضر در ذوب آهن بازی می کنند اکثرا در یک سطح هستند.

محمود یزخواستی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص عملکرد تیم ذوب آهن مقابل صنعت نفت، اظهار کرد: بازی دیروز تیم ذوب آهن نسبت به گذشته امیدوار کننده بود، این بازی نشان داد که بازیکنانی که به این تیم اضافه شده با بقیه بازیکنان هماهنگ‌تر شده‌اند و روزهای بهتری در این جام در انتظار تیم ذوب‌آهن است. البته پیروزی که با تک موقعیت به وجود آمد و ضربه‌ای که محمدی مهر زد، نمی‌تواند تمام بضاعت تیم را نشان دهد و لازم است ذوب آهن در شرایطی قرار بگیرد که موقعیت‌های بیشتری ایجاد کند. در بازی دیروز یک سری موقعیت‌ها برای ذوب آهن ایجاد شد اما تیم صنعت نفت با موقعیت‌هایی که در بازی داشت به خصوص در نیمه دوم می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. بهتر است ذوب آهن از تمام موقعیت‌ها استفاده کنند و به شکلی جلو رود که موقعیت‌های زیادی در جریان بازی به دست آورد البته که پیروزی در بازی حق ذوب‌آهن بود و کیفیت بهتری به نمایش گذاشت.

وی در خصوص وضعیت تیم ذوب آهن نسبت به فصل اول و رسیدن به جایگاهی خوب در لیگ امسال، تصریح کرد: در این فصل امکان رسیدن به جایگاهی که در ذهن علاقمندان و هواداران ذوب‌آهن است، نیست به خاطر این که جبران نقاط ضعف و نتیجه نگرفتن در نیم فصل اول کار خیلی سختی است. همین که ذوب آهن با نتیجه‌گیری‌های بهتر جایگاه خود را از پایین جدول به بالا ارتقا دهد، می‌تواند انگیزه بهتری برای بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه باشد تا در دوره‌های بعدی تیم را از نظر بازیکن و کادر فنی قوی‌تر ببندند.

یزدخواستی با اشاره به ضعف‌های تیم ذوب آهن، تصریح کرد: هر تیمی باید یکسری تعدادی ستاره داشته باشد تا در موقعیت‌های حساس با بازی سازی و تکنیک‌های فردی تیم را به نتیجه مدنظر برسانند. ذوب آهن بازیکنان ستاره‌ای که در حد و شخصیت باشگاه باشد را ندارد. بازیکنانی که در حال حاضر در ذوب آهن بازی می‌کنند اکثراً در یک سطح هستند. به نظر من، جهانی یک بازیکن مؤثر است اما در پستی بازی می‌کند که در جریان بازی باعث می‌شود که زمانی که صاحب توپ می‌شود با دروازه زاویه بسته داشته باشد و در زاویه بسته رسیدن به گل مشکل است به همین صورت در بازی دیروز و ضرباتی که جهانی زد با عکس العمل دروازه بان مواجه شد. اگر جهانی بیاید و در بال راست خط حمله تیم قرار بگیرد مثل شرایطی که اکثر بازیکنان دنیا دارند و افراد راست پا در قسمت چپ و افراد چپ پا در قسمت راست بازی می‌کنند مانند محبیدر این صورت وقتی که فوتبالیست در سر توپ میزند و به وسط زمین می‌آید فضای بیشتر و زاویه بهتری دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد خط دفاعی ذوب آهن نیز با روند و برنامه ریزی بهتری بازی می‌کند، البته که شهاب گردان یک مهره بسیار تأثیر گذار در مدیریت و کنترل خط دفاعی است و بازیکنان در این بخش با فکرتر و آرامش بیشتری عمل می‌کنند. سلطانی مهر نیز در وسط زمین بازیکن دونده و خوبی است و بهتر گذشته عمل می‌کند. در مجموع تیم ذوب آهن امیدوار کننده تر از گذشته بازی می‌کند. امیدوارم ذوب آهن به جایگاه بهتری برسد.

این کارشناس فوتبال، اظهار کرد: حضور آقای فریدونی به عنوان مدیر عامل باشگاه تأثیر زیادی داشته است. وی در گذشته زمانی که در بخش مالی ذوب اهن کار می‌کرد در بدنه باشگاه بود. حضور و شخصیت ایشان در روند پیشرفت ذوب آهن تأثیر گذار بوده. ذوب آهن به افرادی که برنامه‌های مدون و به روز باشگاه‌های دنیا را برای این تیم اجرا کنند، نیاز دارد همچنین به افرادی علمی و به روز و و پرورش دهنده استعدادهای فوتبال نیاز دارد تا برای حال و آینده تیم ستاره سازی کرده و تیمی درخور را طراحی کنند. نباید افرادی گذری و غیر متخصص در بدنه ی ساختار پایه تیم ورود پیدا کنند.

کد خبر 484770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.