پیش بینی بورس فردا ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ + اخبار لحظه‌ای

پیش‌بینی می‌شود بازار فردا نیز منفی باشد و اگر تحرکات حقوقی‌ها افزایش یابد شاید به تعادل برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _ دوشنبه ۱۶ فروردین ماه_ را اینگونه پیش بینی می‌کند: پس از چندین ماه اصلاح ما به تعطیلات سال جدید رفتیم به امید این که سال آینده سال بهتری برای بازار سرمایه باشد و نمی‌دانستیم که بازار یکی از بهترین ویژگی‌های خود یعنی نقد شوندگی را هم از دست می‌دهد و حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بزرگ‌ترین سهم‌های بازار با حجم‌های پایین در صف فروش قرار دارند و خریده نمی‌شوند.

در بخش عمده بازار نقد شوندگی از دست رفته است، این که چه عواملی منجر به این رویداد شده است مهم است اما اکنون لازم نیست و فقط باید فکری به حال بازار شود، دامنه نوسان نامتقارن قرار بود اثر روانی حرکت‌های توده‌ای را کمتر کند اما بیشتر هم شد.

بازار مدت‌هاست از لحاظ بنیادی مشکلی ندارد و ارزنده است در بورس‌های جهانی میانگین پی بر ای (P/E) ۳۰ واحد را دارند و ما حدود ۱۳ واحد که نشان می‌دهد بازار ما از بازارهای جهانی نیز ارزنده‌تر است اما یک رفتار توده وار صف نشینی اتفاق افتاده که کنترل این کار بسیار دشوار است.

اگر برجام مؤثر باشد و نرخ پایین بیاید که بازار قبل از عید اصلاح آن را پیش خور کرد دیگر برای چه چیزی باید این اصلاح را داشته باشیم؟!

پیش‌بینی می‌شود بازار فردا نیز منفی باشد و اگر تحرکات حقوقی‌ها افزایش یابد شاید به تعادل برسد.

کد خبر 484766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 0
    نظرمن اینه هرکه بره توبورس بدبخت میشه دنیا واااااخرت خود راازدست خواهد داد