تشکیل نخستین شورای مشورتی کودکان و نوجوانان شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: با هدف ارتقای کیفیت مسئولیت پذیری، روحیه مشارکت‌پذیری و کار گروهی در کودکان و نوجوانان با سیستم انتخابات و مشارکت یک هزار و ۵۵۰ کودک و ثبت نام حدود ۲۴ هزار نفر، نخستین شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان در قالب شهر دوستدار کودک تشکیل شد.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعد از ماه‌ها صحبت و گفت و گو در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک، کمیسیون‌های مربوطه در شورا، مشورت با ان‌جی‌اوهای فعال در حوزه کودک و نوجوان و همچنین همکاران در وزارت کشور و یونیسف فرآیند شورای مشورت کودکان و نوجوانان با توجه به اقدامات اجرایی مصوب در شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای اقدامات شهر دوستدار کودک آغاز شد.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان تصریح کرد: با اعلام فراخوان ثبت نام در همه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و پس از آن فرآیند مصاحبه توسط پنج نفر از متخصصان این حوزه همچنین تحقیقات میدانی به خصوص در محل تحصیل دانش آموزان و گزینش علمی، ۶۰ نفر از داوطلبان با توجه به عدالت و برابری فضایی بین همه کودکان به عنوان نامزد انتخاباتی در دو رده سنی ۹ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال انتخاب شده و به فرایند انتخابات راه پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: بدون هیچ گونه دخالتی از طرف دبیرخانه و شورای اجرایی بچه‌ها در فضایی سالم و دوستانه ظرف مدت ۱۰ روز در قالب گروهای چند نفره به تبلیغات در مدارس و محله‌های خود پرداختند که در نهایت بعد از ۱۰ روز در فضایی کاملاً دوستانه از بین آنها ۳۱ نفر به عنوان اعضای شورای مشورتی توسط خود کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

حسینی‌نیا افزود: در این خصوص ۱۵ نفر در رده سنی ۹ تا ۱۳ سال و ۱۶ نفر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال، که خوشبختانه از همه طیف‌ها، سلایق و توانایی‌ها در همه مناطق شهری به ویژه در مناطق کم برخوردارتر و همچنین کودکان توانخواه انتخاب شدند و در این شورا حضور دارند.

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه با هدف مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان و ارتباط مؤثر بین آنها حذف تک رأی از فرایند انتخابات بود و همه کودکان و نوجوانان در قالب گروه و ائتلاف با هم مشارکت کرده و در این انتخابات الکترونیکی رأی دادند.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان ادامه داد: از مزیت‌های فرایند انتخابات در این دوره را می‌توان به حق شرکت همه کودکان در تمامی مراحل آن دانست و در این دوره حدود ۱۵ نفر از کودکان اهل افغانستان نیز شرکت داشتند که در کنار بقیه کودکان به رقابت پرداختند.

وی همچنین از نکات قابل توجه در این دوره را حضور و مشارکت اجتماعی بیشتر دختران نسبت به پسران دانست و افزود: ۷۰ درصد شورای مشورتی کودکان و نوجوانان را دختران اصفهان تشکیل می‌دهند به طوری که از ۳۱ نفر عضو شورای مشورتی ۲۲ نفر آن از دختران و ۹ نفر از پسران هستند.

حسینی‌نیا گفت: ضرورت شناخت نیازهای کودکان با مشارکت خودشان و لحاظ کردن نظراتشان در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی شهری در چهارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک از برنامه‌های این شورا است و تمرین ساختارمندی در کودکان و آشنایی با قوانین، ایجاد بستر فعالیت گروهی و ارتقا سطح علمی و ایجاد ذهنیت شهری در کودکان از اهداف دیگر تشکیل شورا است.

وی ابراز امیدواری کرد: از ظرفیت، پتانسیل و استعداد همه کودکان شهر در این شورای مشورتی بهره‌گیری شود.

رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان اسامی منتخبین در این انتخابات را به این شرح اعلام کرد:

کودکان ۹ سال تا ۱۳ سال منتخب عبارتند از:

کیانا ولیخانی، هستی عزیزی، دینا حاج صادقی، رها فتوح، شمیم شریفی، شکوفه حاج علیزاده، حدیثه حاج هاشمی، زینب‌السادات سجادی، نیما طهماسبی، محمد سام صنعتی، شکیبا خاکزاد، امیر حسین احمدی، یلدا مظاهری، سبحان عباسی، ستایش عنایت زاده

نوجوانان ۱۴ سال تا ۱۸ سال منتخب عبارتند از:

علیرضا ترابی، علی ابراهیمان، عسل بهادری، ستاره معصوم زاده، زهرا صادقی، نگارینا کشاورز، هلیا ترکزاد نسیم پور سینا، امیر حسام الدین عباسی، هانیه رفیعی، رضا کبیری، محدثه کاظمی، سمیرا آقاجانی، ساغر صباغی، فروزان فتاح صادقی، کیارش کامیابی

کد خبر 484743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.