تیم فعلی شهرداری اصفهان با علما و شهدا بیگانه نیست/ بیهوده تلاش نکنید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیهوده تلاش نشود که تیم فعلی شهرداری نسبت به ارزش‌ها، شهدا و علما بیگانه نشان داده شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: تیم فعلی شهرداری همواره پایبند به ارزش‌ها بوده و ارتباط با علما داشته و با اقتدار فعالیت خود را دنبال می‌کند بنابراین بیهوده تلاش نشود که این افراد نسبت به ارزش‌ها، شهدا و علما بیگانه نشان داده شوند.

وی افزود: یقیناً افرادی که اکنون مسئولیت دارند، با زندگی شهدا و علما آشنا هستند و با بیش از ۴۰ سال حضور در صحنه‌های انقلاب، بارها این همراهی را نشان داده‌اند بدین سبب نباید عده‌ای با بعضی بهانه‌ها، خدشه‌ای به اعتبارات شورا و شهرداری اصفهان وارد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته ۳۶۶ لایحه و ۱۲ طرح به تصویب شورای شهر رسید که این اقدام شورای شهر، در کنار اقدامات شهرداری در کارنامه مدیریت شهری حائز اهمیت است.

رونق ساخت‌وساز در سال جاری ادامه پیدا کند

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد و امیدواریم که این شعار هم در سیاست‌گذاری شورای شهر و هم در عملکرد مدیریت شهری دیده شود.

وی ادامه داد: این شعار در صنعت ساخت و ساز امکان تحقق دارد و امیدواریم همچون سال گذشته که رونق ساخت و ساز در شهر رخ داد امسال نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

نصراصفهانی اضافه کرد: هرکسی می‌تواند، با تدابیر مناسب چگونگی پشتیبانی از تولید و رفع موانع را پیگیری کند چون تولید موجب اشتغال شده و سبب انتقال آرامش به خانواده‌ها می‌شود و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ با عزت و سرزندگی برای مدیریت شهری اصفهان به پایان رسید و منجر به ثمر رسیدن پروژه‌های کوچک و بزرگ در این کلانشهر شد، تاکید کرد: اتفاقاتی که در شهر رخ داد، نتیجه تلاش افرادی بود که در سیاست‌گذاری و اقدام اجرایی، مسئولیت خود را در این زمینه به نحو شایسته‌ای انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر همراهی شهروندان را در این مسیر نداشتیم، چنین موفقیت‌هایی حاصل نمی‌شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که سال جدید نیز پرخیر و برکت بوده و با وحدت و یکدلی ارکان مختلف شهر، زمینه افتخارآفرینی در کلانشهر اصفهان فراهم شود و در ماه‌های باقی مانده دوره پنجم هیچ اقدام، گفتار و رفتاری ما را از هدف اصلی خود دور نکند.

آفات ماه‌های پایانی دوره پنجم، گریبان شهرداری را نگیرد

وی تصریح کرد: در ماه‌های پیش رو آفات و بی‌دقتی‌هایی می‌تواند منجر به وقوع شرایطی نامطلوب در شهر باشد که باید از این آفات دور باشیم و قول‌هایی که می‌دهیم صادقانه و عملیاتی باشد و فرصت برای اجرای آن وجود داشته باشد.

نصراصفهانی با بیان اینکه اگر در ماه‌های پایانی درخواستی مطرح شد نباید مورد بی‌توجهی یا بی‌اعتنایی باشد، گفت: کاهش نظارت‌ها در سطوح مختلف نیز آفت بزرگی است که می‌تواند گریبان شهرداری را بگیرد و لازم است به خوبی شاهد نظارت جدی در این زمینه‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: اینکه برخی به انتظار برای مشخص شدن نتایج انتخابات بنشینند و بگویند "اجازه دهید ببینیم چه می‌شود" قابل پذیرش نیست زیرا مدیریت شهری همواره جریان دارد و اینکه این جریان به چه سمت و جریانی می‌رود، نباید افراد را از انجام خدمت بازدارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هرکسی در انتخابات حق داشته و در این رخداد سهم دارد اما نباید اموال بیت‌المال دستخوش فضاهای سیاسی شود و مدیریت شهری به انتخابات ورود کند.

توجه به توسعه محلات در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

وی اضافه کرد: یکی از تدابیر خوبی که در بودجه ۱۴۰۰ رخ داد این بود که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محلی تخصیص یافت و معین شد مناطق برخوردار پنج درصد از بودجه عمرانی خود را برای توسعه محلات اختصاص دهند.

نصراصفهانی افزود: با این رویکرد، عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات در دل محلات به شکل مطلوب‌تری رقم خورده و اتفاقات عمرانی هر چند در وسعت کوچک‌تر اما اگر رخ دهد، منجر به اتفاقاتی می‌شود که همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق کم‌برخوردار را از اتفاقات عمرانی شهر برخوردار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری زمینه تخصیص اعتبارات در این خصوص را از همین ماه‌های اول سال فراهم کنند.

لزوم ساماندهی پارک موتورسیکلت‌های اطراف میدان امام حسین (ع)

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شهروندان از پیاده‌راه چهارباغ و نصب نماد چوگان در ایام نوروز، اظهار کرد: پارک موتورسیکلت‌ها، میدان امام حسین (ع) را بدمنظر کرده، بدین سبب لازم است در این زمینه تدبیری شود تا اقدامات زیبایی که در میدان شده، در سایه این منظر قرار نگیرد.

وی به‌واسطه اتفاقاتی که در نوروز ۱۴۰۰ در کلانشهر اصفهان رخ داد از مدیران شهرداری تشکر کرد و درگذشت مرحوم شهرام‌نیا، از مدیران سابق شهرداری و مرحوم فولادگر، از مفسرین بنام قرآن کریم را تسلیت گفت.

کد خبر 484674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.