ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد تا ۲۵ فروردین ماه

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان اصفهان فرایند ثبت‌نام، زمان برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و پذیرش هنرجو در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در اصفهان را تشریح کرد.

کلیم‌الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد، اظهار کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان (دوره اول و دوم متوسطه) از ۱۱ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۰ از طریق سامانه azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

وی افزود: این بخشنامه به صورت سراسری است و برای همه استان‌ها در کشور ابلاغ شده است و دانش‌آموزانی که متقاضی باشند، باید در بازه زمانی تعیین شده به مدت ۱۵ روز ثبت‌نام کنند و تاکنون تمدید زمان ثبت‌نام به استان‌ها اعلام نشده است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان اصفهان، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید در سامانه موردنظر به صورت متمرکز ثبت‌نام کنند، فرایند ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سامانه اینترنتی است و پس از اعلام نتیجه، اگر دانش‌آموزی اعتراض داشته باشد از طریق مراجعه به سامانه مورد نظر می‌تواند موارد مربوط را انجام دهد.

بابایی درباره زمان برگزاری آزمون‌ها، تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور و مطابق پیش‌بینی‌ها آزمون ورودی پایه هفتم ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم روز جمعه ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل ظرفیت به این لحاظ است که تعدادی از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان دوره اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کردند نیاز به شرکت در آزمون ندارند و یک ظرفیت تکمیلی برای پذیرش آنها تعیین شده است و تعدادی از مدارس دارای ظرفیت امکان جذب دانش‌آموز را دارند.

پذیرش هنرجو در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در اصفهان

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان اصفهان، گفت: مبنا و محتوای آزمون برای شرکت دانش‌آموزان پایه هفتم هوش، استعداد و خلاقیت است و برای پایه دهم ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود، باید دانش‌آموزان با این آمادگی بتوانند در آزمون شرکت کنند.

بابایی با اشاره به پذیرش هنرجو در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در اصفهان، اظهار کرد: فعالیت دیگری که امسال در استان اصفهان شده این است که برای اولین سال دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان امین ناحیه سه مستقر در خیابان شیخ مفید در دو رشته شبکه نرم افزار و فوتوگرافیک دانش‌آموز هنرستانی می‌پذیرد، قبلاً این اتفاق را در استان اصفهان نداشتیم و امسال برای اولین بار این کار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پایه دهم در رشته تجربی و ادبیات دبیرستان استعدادهای درخشان ناحیه ۵ مستقر در خیابان ابونعیم جذب دانش‌آموزان را دارد اما در رشته ریاضی در ناحیه ۵ و ناحیه ۲ مستقر در چهارباغ خواجو نیز مدارس تیزهوشان دانش‌آموز جذب می‌کند.

کد خبر 484656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.