کلاهبرداری با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا براتی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از سایت‌های واسطه گر با آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه مواجه شده و پس از اینکه با فرد فروشنده تماس برقرار می‌کند آن شخص از او می‌خواهد تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حسابش واریز کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر، تصریح کرد: فرد شاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب فرد شیاد واریز می‌کند و پس از این کار نه تنها کالایی برایش ارسال نمی‌شود بلکه فرد فروشنده دیگر به تماس‌هایش پاسخ نمی‌دهد.

وی گفت: سرانجام مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم که در یکی از استان‌های جنوبی سکونت داشت را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ براتی با بیان اینکه متهم پس از اقرار صریح به کلاهبرداری صورت گرفته برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده اطلاعات کافی از سایت موردنظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

کد خبر 484555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.