سال ۹۹ برای اصفهان بدون کارتن‌خواب گذشت

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: سال گذشته با کمک سازمان‌های مردم نهاد، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هسته‌های قدرتمندی شکل گرفت و این سال یکی از معدود سال‌هایی بود که هیچ کارتن‌خواب یا معتاد متجاهری کف خیابان‌های اصفهان نبود.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات مدیریت شهری اصفهان در حوزه اجتماعی اظهار کرد: دفاتر تسهیل‌گری با هدف کاهش عوارض حاشیه‌نشینی، با اعتبار شهرداری و مصوبه شورای شهر در چهار نقطه شهر، از سال ۹۹ کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: طرح بزرگ شبکه‌های اجتماعی محلات اقدامی بی‌نظیر در کشور بود که در سال ۹۹ و در اصفهان آغاز شد و با افزایش مشارکت مردم فرصتی ایجاد شد تا مردم از کانال‌های مشارکت مدنی و براساس اصول صحیح، مطالبات خود را بیان کرده و در سرنوشت محله خود سهیم باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این طرح در انتهای سال گذشته عملیاتی شد و در سال جاری نتیجه ارزشمند آن را خواهیم دید که حاصل تعامل بین مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه شهروندی نیز اتفاقات خوبی مانند «کلاس شهر» رقم خورد و کارگروه‌های تخصصی برای اجرای طرح کلاس شهر به وجود آمد، تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه میان آموزش و پرورش و مدیریت شهری منعقد شد و پس از تأیید وزارت آموزش و پرورش، تالیفات مربوط به کلاس شهر در دروس مدارس ابتدایی اول و ششم گنجانده شد که برای تمام کشور قابل تعمیم و اجراست.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته میان حوزه اجتماعی شهرداری و دیگر دستگاه‌ها ارتباط و تعامل خوبی شکل گرفت و شاهد تقویت نقش سمن‌ها در اقدامات مدیریت شهری بودیم.

وی تصریح کرد: با کمک سازمان‌های مردم نهاد، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هسته‌های قدرتمندی شکل گرفت و سال ۹۹ یکی از معدود سال‌هایی بود که هیچ کارتن‌خواب یا معتاد متجاهری کف خیابان‌های اصفهان نبود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا پروژه مجتمع توانمندسازی فدک ظرف چند ماه آینده بهره‌برداری می‌شود تا مکانی برای ساماندهی افراد آسیب‌دیده اجتماعی باشد.

محمدی با بیان اینکه سال ۹۹ در حوزه فعالیت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان یکی از بی‌نظیرترین سال‌های خود را در تمام ابعاد مدنظر تجربه کرد و برای تحقق اهداف شورا مشارکت جدی اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی، محصولات ارزشمندی تولید و در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

وی افزود: در سال ۹۹ مرکز تخصصی خانواده ایجاد و زمینه گفتمان علمی در حوزه خانواده وارد عرصه فعالیت شد تا مرکز ثقل تعاملات میان شهروندان و فعالان دانشگاهی و مدنی باشد. برای نخستین‌بار است که فعالان این حوزه با محوریت مدیریت شهری فعالیت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند

محمدی از اجرای طرح کارآفرینی اجتماعی با هدف شغل شایسته برای زنان در سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح در نوع خود برای اولین‌بار در کشور اجرا شد و براساس تفاهم‌نامه همکاری بخش خصوصی، شهرداری، ادارات کل صنایع دستی و بهزیستی و کمیته امداد، اولین مرکز در زمینه راه‌اندازی شد و با ظرفیت ۶۰ نفر در هر شش ماه، استخدام شایسته و قانونی برای زنان سرپرست خانوار را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ تداوم همین برنامه‌ها در اولویت خواهد بود، تصریح کرد: اجرای طرح شبکه‌های محلی بسیار حائز اهمیت بوده و ساختارسازی آن باید به بهترین نحو اتفاق افتد؛ بسیاری از اقدامات برای بهره‌مندی مردم شهر در سال‌های آینده، در سال گذشته ریل‌گذاری شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان درباره فعالیت این کمیسیون در حوزه محیط زیست اظهار کرد: در این حوزه نیز چند تفاهم نامه با اداره کل حفاظت از محیط زیست امضا شد، کارگروه آب اوج فعالیت خود را شاهد بود و سال گذشته برنامه‌های روز گرامیداشت زاینده‌رود به خوبی برگزار شد که اگرچه به‌صورت مجازی بود اما گستره اثرگذاری زیادی داشت.

کد خبر 484529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.