بورس امروز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۲.۹۶۲ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۸ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱۱۹ واحدی به سطح ۱۸.۴۰۰ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۸.۴۰۰ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۱۰ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _شنبه ۱۴ فرودین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۱۱.۶۴۹ واحدی به سطح ۱.۲۸۲.۸۷۲و احد رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۵۳۳ واحدی در سطح ۴۴۱.۱۱۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۹ % و شاخص هم وزن کاهش ۰.۳۵ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۲.۹۶۲ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۸ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱۱۹ واحدی به سطح ۱۸.۴۰۰ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۸.۴۰۰ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۱۰ میلیون برگه سهم بود. همانطور که مشاهده می‌شود حجم و ارزش معاملات به شدت کم شده است و بازار در وضعیت عدم نقد شوندگی قرار دارد، صف‌های فروش جمع‌آوری نمی‌شود و پول جدیدی به بازار تزریق نمی‌شود و هنوز مشخص نیست برنامه سازمان بورس برای سال جاری به چه صورتی خواهد بود. لازم است زمانی که یک نهاد از بازار سرمایه تأمین مالی می‌کند پس از تأمین مالی خود بازار را به حال خویش رها نکند، برخی از سهامداران در ضررهای بیش از ۵۰ درصد هستند.

دو کشور ایران و آمریکا سه شنبه هفته آینده در اتریش در حضور آلمان فرانسه چین روسیه انگلیس و اتحادیه اروپا ملاقات می‌کنند تا ۲ تفاهم نامه را مذاکره و نهایی کنند ۱- بازگشت ایران به تعهدات برجام ۲- لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام

این فرایند زمان بر بوده و شامل راستی آزمایی در مراحل گوناگون خواهد بود این اطلاعات فعلاً در حد اخبار می‌باشد و لازم است سرمایه گذاران از رفتارهای احساسی خود داری کنند. آمریکا: آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام هستیم نماینده دولت آمریکا در امور ایران: واشنگتن آماده رفع تحریم‌های «ناسازگار» با برجام است. ما می‌خواهیم ایران به پایبندی کامل به توافق برگردد. می‌دانیم برای اینکه ایران به پایبندی برگردد، واشنگتن باید آن تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگار هستند رفع کند.

در حال حاضر آمریکا در مقایسه با زمان خروج از برجام در وضعیت به مراتب بدتری در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قرار گرفته است. این موضوع باعث می‌شود که نرخ دلار تعدیل منفی پیدا کند (کاهش یابد) و با کاهش نرخ دلار صنایع دلاری نیز کاهش را تجربه کنند اما موضوعی که مطرح است این است که ما مدت‌ها است که این کاهش را تجربه کرده‌ایم و روی این قیمت‌ها همچنان صف فروش منطقی نیست.

دولت چین در حال برنامه‌ریزی حذف مشوق مالیاتی ۶۰ قلم تعرفه گمرکی مرتبط با فولاد است که از ۱۰ آوریل یا حدود ۱ هفته دیگر اجرایی خواهد شد این محصولات شامل میلگرد و ورق_گرم شده و مشوق آنها از ۱۳% به ۰% می‌رسد که به معنی رشد ۱۳%+ قیمت صادراتی و جهانی این محصولات خواهد بود … ورق سرد و گالوانیزه نیز مشمول کاهش مشوق از ۱۳% به ۴% خواهند شد. قیمت‌ها جدا از موضوع فوق، از برنامه دولت چین در محدود کردن تولید فولاد این کشور در سال ۲۰۲۱ سیگنال افزایشی می‌گیرد (کامودیتی) با این خبر انتظار می‌رفت شاهد صف خرید برای نمادهای فولادی باشیم اما شاهد صف‌های فروش با حجم معاملات بسیار پایین هستیم.

نگاهی به کدال

کفرا: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵۴۰,۴۲۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۰% افزایش داشته است. کفرا با سرمایه ثبت شده ۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵,۰۰۴,۲۷۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶% رشد داشته است.

گزارش خیره کننده کنور

کنور: شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۴,۱۲۷,۹۱۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۷۴۰% افزایش داشته است. کنور با سرمایه ثبت شده ۲,۹۳۶,۴۲۲ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۱,۴۳۷,۲۵۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۷% رشد داشته است.

حریل: شرکت ریل پرداز سیر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۸۳,۳۱۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۲% افزایش داشته است. حریل با سرمایه ثبت شده ۳,۳۲۴,۹۶۲ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳,۵۸۰,۳۰۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳% رشد داشته است.

شاروم و رشد متوسط در مقدار فروش سالانه

شاروم: شرکت پتروشیمی ارومیه طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۵۴,۷۱۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه ماه قبل ۲۸% کاهش داشته است. شاروم با سرمایه ثبت شده ۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲,۲۴۹,۴۹۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۳% رشد داشته است.

رشد ۹۹% فروش کدما

کدما: شرکت معدنی دماوند طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۲۹ معادل ۲۱۴,۶۱۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵۷% افزایش داشته است. کدما با سرمایه ثبت شده ۳۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴۲۰,۱۹۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹% رشد داشته است.

رشد ۱۶۸% فروش کمرجان

کمرجان: شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۳۵,۸۳۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۴۱% افزایش داشته است. کمرجان با سرمایه ثبت شده ۷۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۹۷,۴۵۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۸% رشد داشته است.

رشد ۴۱% درآمد بیمه البرز

البرز: شرکت بیمه البرز طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۸,۴۴۷,۰۵۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۶۴% افزایش داشته داشته است.

شرکت در این ماه تراز مثبت %۱۱۸ را ثبت نموده است. البرز با سرمایه ثبت شده ۱۴,۴۲۴,۴۲۸ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۴۳,۷۳۸,۹۱۸ میلیون ریال درآمد داشته که نسب به مدت مشابه سال قبل ۴۱% افزایش داشته داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت %۱۰۱ را ثبت نموده است.

رشد ۹۲% درآمد سیمان سپاهان

سپاها: شرکت سیمان سپاهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۸۸۵,۴۸۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵۵% افزایش داشته است. سپاها با سرمایه ثبت شده ۲,۴۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۴,۱۹۸,۰۴۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲% رشد داشته است

فروش خوب فروی در ۱۲ ماهه سال گذشته

فروی: شرکت ذوب روی اصفهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۸۸۹,۰۵۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۸۱% افزایش داشته است. فروی با سرمایه ثبت شده ۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵,۳۷۴,۶۶۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰% رشد داشته است

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

رشد ۱۰۱% فروش پلیمر آریا ساسول

آریا: شرکت پلیمر اریا ساسول طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۵,۷۶۰,۹۷۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۴۱% افزایش داشته است. آریا با سرمایه ثبت شده ۹,۱۶۷,۶۸۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱۸۰,۴۹۷,۲۸۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۱% رشد داشته است.

نقشه بازار

بورس امروز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 484506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.