سین‌جیم؛ تجربه‌ی اسم-فامیل آنلاین با طعم اصفهانی

می‌دونید چوقونی یعنی چی؟! فرقش با توقولی رو می‌دونید؟! اگر یک اصفهانی اصیل باشید، شنیدن این لغت‌ها لبخندی به لب شما می‌آورد. خبر بد اینکه نسل جدید معانی بسیاری از این لغات را نمی‌دانند و این گنجینه‌ باارزش فرهنگی کم‌کم به دست فراموشی سپرده می‌شود.

به گزارش ایمنا، بازی اسم-فامیل یکی از خاطرات نوستالژیک مشترک همه‌ی ما در دورهمی‌های دوستانه هست. دعواهای دوستانه سر اینکه پرتقال پلاستیکی جز اشیا هست یا حلزون‌پلو داریم یا نه و تند تند نوشتن‌ها برای اینکه زودتر از بقیه کلمه‌ی «استوپ» را فریاد بزنیم همیشه این بازی را جذاب و سرشار از هیجان برای همه‌ی ما کرده است.

دوران کرونا یکی از سخت‌ترین تجربیات مشترک نسل ماست. دوری از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه علاوه بر فشارهای دیگر، روح و روان بسیاری از مردم ما را فرسوده کرده است. از طرف دیگر، لزوم پرهیز از دور هم جمع شدن و عمل به شعار #در_خانه_بمانیم برای مهار این ویروس منحوس ضروری به نظر می‌رسد.

ارتباط این سه گزاره چیست؟

شهرداری اصفهان در اقدامی قابل تقدیر با حمایت از استودیو آنا که یکی از تیم‌های استارتاپی بازی‌ساز اصفهان (مستقر در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان) است، طرحی برای سرگرم کردن مردم در خانه‌هایشان را تدارک دید که استقبال خوب مخاطبان را به همراه داشته است.

بازی سین‌جیم، تجربه‌ آنلاین بازی اسم و فامیل است که دو لیگ سرعتی و نوستالژی دارد. در لیگ سرعتی، شما باید با یک حریف به‌صورت آنلاین رقابت کنید و اسم انسان و گل و شهر و کشور و میوه و ماشین و شیء که در حرف اول مشترک هستند را در کوتاه‌ترین زمان در بازی وارد کنید. لیگ نوستالژی هم همان اسم-فامیل آشنای چهارنفره خودمان با همان قوانین شناخته‌شده است که در دو دور برگزار می‌شود و رتبه‌ها طبق مجموع امتیازات تنظیم می‌گردد. البته کیبورد بازی محدودیت حروف دارد و این موضوع خود چالشی جذاب برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

لیگ اسفاهان سورپرایز ویژه‌ی بازی سین‌جیم هست. در این لیگ دو چالش تابه‌تا و حادقسّون پیش‌بینی شده که در اولی بایستی لغات اصیل اصفهانی را به معانی‌شان وصل کنید و در دومی باید این معانی را در بازی وارد کنید.

رابط کاربری این بازی به سبک دهه شصتی طراحی شده تا به همراه موسیقی خاص این بازی که توسط استودیو لوتوس ساخته شده، یادآور خاطرات دور نسل‌های قبل‌تر باشد.

شهرداری اصفهان با همراهی یکی از صنایع بزرگ لوازم خانگی اصفهان، در مجموع یکصد میلیون تومان جایزه برای کسانی که بیشترین امتیاز را در ایام تعطیلات نوروز از این بازی کسب کنند در نظر گرفته است. این اقدام شهرداری اصفهان می‌تواند الگویی برای حمایت نهادهای اجتماعی و فرهنگی از رسانه‌ی بازی و بهره بردن از ظرفیت‌های عظیم این صنعت نوظهور باشد.

بازی سین‌جیم را می‌توانید از سایت sinjimgame.ir یا مارکت‌های معتبر بازار و مایکت دانلود کنید و از تجربه‌ی بازی کردن آن لذت ببرید.

راستی! چوقونی یعنی لاغر! اگر خیلی دوست دارید معنی توقولی رو بدونید، همین الان سین‌جیم رو دانلود کنید!

کد خبر 483842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 3
    چ کلمات عجیبی در لهجه اصفهانی ها وجود داره حادق یعنی چی؟
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      4 0
      یعنی چشمها تا بازکن خوب ببین یا دقت کن حادق از حدقه ( چشم) گرفته شده است در اصل حواست را خوب جمع کن