شاهد نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌های کرونا هستیم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تاثیر مسافرت‌های نوروزی بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتا اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد تشدید خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ایرج حریرچی، درباره آخرین وضعیت کرونایی کشور اظهار کرد: در حال حاضر و در مقطع فعلی مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا مسافرت‌ها و دورهمی‌ها است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما هنوز هم در حال مشاهده نتایج تجمعات اسفند در میان بستری‌ها هستیم، زیرا افزایش بستری‌ها در پی ابتلاء به کووید ۱۹ دو الی چهار هفته بعد خودش را نشان می‌دهد و افزایش می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت درباره تأثیر مسافرت‌ها بر افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور گفت: قاعدتاً اثرات این مسافرت‌ها در یک یا دو هفته بعد هم تشدید خواهد شد. در مسافرت‌ها و به ویژه در بین راه‌ها افزایش تماس اجتماعی را داریم که همین می‌تواند خطرناک باشد.

حریرچی با تاکید بر نقش دید و بازدیدها در افزایش ابتلاء به کرونا اظهار کرد: سفر به استان‌های شمالی کشور، ملاقات‌ها و دید و بازدیدها در فضاهای بسته همه اینها باعث افزایش ویروس می‌شود.

وی با بیان اینکه ما با یک ویروس جهش یافته رو به رو هستیم، گفت: متأسفانه از آنجا که ما با ویروس جهش یافته مواجه هستیم، این تحرکات و مسافرت‌ها حتماً ویروس را پخش می‌کند. به همین خاطر انتظار ما از مردم این است که مسافرت‌های تفریحی را حتماً به حداقل برسانند و حتی آن‌هایی که به سفر رفته‌اند هرچه سریع‌تر سفر را به اتمام برسانند و به خانه‌هایشان باز گردند.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر شود؟ گفت: شهر نارنجی و قرمز بر اساس معیار تعداد مبتلایان اعلام می‌شوند، از این رو احتیاجی به تصمیم‌گیری هم ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار داشت: وقتی معیارهای بستری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر و یا به حد مشخصی برسد، اعلام وضعیت نارنجی و قرمز از طرف قرارگاه اعلام می‌شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 483656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.