توضیحات منطقه ۹ شهرداری اصفهان در خصوص انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

شهرداری منطقه ۹ اصفهان پیرو انتشار کلیپی در فضای مجازی با موضوع «جمع‌آوری آذین‌بندی انجام شده توسط عوامل این منطقه» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، به دنبال وزش باد شدید در روزهای گذشته و با توجه به امکان بروز حادثه برای شهروندان، شهرداری اصفهان در مناطق ۱۵ گانه اقدام به جمع‌آوری برخی از سازه‌های مناسبتی خود از سطح شهر کرد که بلافاصله پس از فروکش کردن شدت وزش باد مجدداً نسبت به نصب آنها اقدام کرد. در خصوص سازه‌ها و آذین‌های نصب شده توسط مجموعه‌های فرهنگی نیز عوامل شهرداری منطقه ۹ نسبت به بازدید از سازه‌های مختلف اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد خطرآفرین (شامل موارد دارای مجوز و یا بدون مجوز) اخطاریه و سایر اقدامات لازم را انجام دادند.

در خصوص موارد بدون مجوز و با توجه به لزوم بررسی از نظر احتمال خطر آفرینی برای سلامت شهروندان در هنگام وزش تندباد، با جدیت بررسی صورت گرفته و پس از صدور اخطارها در صورت عدم اقدام، نسبت به جمع‌آوری موارد خطر آفرین اقدام لازم صورت پذیرفت.

در خصوص آذین‌بندی اشاره شده در کلیپ، این اقدام همان گونه که اشاره می‌شود بدون مجوز بوده است و این در حالی است که طبق قوانین قبل از هر اقدامی باید نسبت به انجام روند قانونی و دریافت مجوزهای لازم اقدام شود.

یکی از دلایل اصلی لزوم دریافت مجوز، بررسی ایمنی تجهیزات و سازه مورد استفاده است که متأسفانه در خصوص این مورد، بدون هیچ‌گونه رعایت استانداردها و با استفاده از وسایل ناایمن اقدام به آذین‌بندی شده بود و همان گونه که در ویدئو مشهود است، تجهیزات به کار گرفته شده سال‌هاست مورد استفاده قرار گرفته و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

در این راستا عوامل منطقه ۹ در تاریخ ۵ فروردین ماه به دنبال مشاهده آذین بندی انجام شده توسط هیئت مسجد امام هادی علیه السلام واقع در خیابان اشرفی اصفهانی محله مهدیه، طی اخطار کتبی به شماره ۱۰۷۸ عدم دریافت مجوز و ناایمن بودن تجهیزات را به آن مجموعه اعلام می‌کند. در ادامه و در تاریخ ۶ فروردین ماه آن هیئت بدون دریافت مجوز اقدام به نصب داربست در گذر عمومی نموده که با توجه به وزش بادهای شدید در روزهای اخیر داربست فوق تغییر جهت داده و برای شهروندان و افراد رهگذر ایجاد خطر می‌کند. (ذکر این نکته لازم است که متأسفانه طی چند روز گذشته بیش از ۱۹ خودرو بر اثر تندباد آسیب دیده است و فقط در منطقه ۹ تعداد ۱۳ اصله درخت شکسته است)

در این ارتباط به دلیل جلوگیری از هرگونه حادثه برای شهروندان و پس از صدور اخطار کتبی نسبت به جمع‌آوری سازه ناایمن اقدامات لازم صورت پذیرفت.

«علیرضا رفیعی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز پس از شنیدن اقدامات صورت گرفته به منظور بررسی بیشتر روز شنبه شخصاً در دو نوبت در محل حاضر شده و با امام جماعت، هیأت امنا و معتمدین محله مذاکره کرده است و به جهت اثبات حسن نیت شهرداری، محل مورد نظر به صورت اصولی و استاندارد توسط شهرداری منطقه ۹ اصفهان آذین بندی شد.

همچنین در روز جاری (یکشنبه) پس از انجام چراغانی ایمن و مطابق ضوابط قانونی در محل موصوف توسط عوامل شهرداری منطقه ۹، امام جماعت و تعدادی از اعضای هیئت امنا مسجد الهادی در دفتر مدیر منطقه حاضر و ضمن اعلام حل و فصل مشکل به وجود آمده رضایت خود از آذین بندی انجام شده را اعلام کرده و مدیر منطقه نیز به منظور جبران خسارات وارده اعلام کرد ریسه‌های به کار برده شده را به مسجد الهادی اهدا می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهرداری اصفهان با توجه به تقارن ایام آغاز سال و نیمه شعبان، شعر "آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد، مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد" را به عنوان شعار اصلی تبلیغات نوروز ۱۴۰۰ انتخاب کرده و آذین بندی مناسبتی شهر را با اقداماتی از جمله نصب بیش از ۸۰ بنر بر روی سازه‌های تک پایه، ۳۵۰ لمپوست با موضوع اعیاد شعبانیه، نصب بیش از دو هزار پرچم متبرک به نام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در سطح شهر، نصب یک هزار عدد بنر ویژه نیمه شعبان با مشارکت هیئت‌های مذهبی، ساخت و نصب ۲۴ المان و سازه ویژه اعیاد شعبانیه در مناطق ۱۵ گانه و همچنین نصب بنر بزرگ دیوار پازلی روبروی شهرداری اصفهان در میدان امام حسین (ع) در ابعاد ۱۲ در ۷۵ متر مربع اجرایی کرده است.

کد خبر 483591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.