همکاری ایران با ۴ کشور منطقه برای برگزاری مسابقات سوارکاری

رییس فدراسیون سوارکاری از تشکیل گروهی شامل کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر برای برگزاری مسابقات سوارکاری خبر داد تا امکان جابجایی اسب از طریق زمینی فراهم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود خلیلی افزود: با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل اسب با هواپیما زیاد است و مشکل اساسی برای حمل و نقل اسب داریم، با رایزنی انجام شده، قرار است در سال ۱۴۰۰ با برخی کشورهای آسیای میانه، گروهی تشکیل دهیم تا برای برگزاری مسابقات، اسب‌ها از طریق زمینی جا به جا شوند تا هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد و هم امکان رقابت با خارجی‌ها برای ما میسر شود.

وی با بیان اینکه جابجایی اسب به دلیل هزینه بر بودن آن سد بزرگی برای شرکت در مسابقات خارجی است، اظهار کرد: تشکیل این گروه باعث می‌شود، بین کشورهای عضو مسابقات مختلف سوارکاری برگزار شود و شرایط ما برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی پررنگ‌تر خواهد شد.

خلیلی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون سوارکاری از شرایط مطلوبی برخوردار است و با توجه شیوع ویروس کرونا، مسابقات مختلف سوارکاری مانند اسب‌دوانی، پرش با اسب، هنرهای رزمی و غیره در فضای باز و بدون تماشاگر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بسیاری از استان‌های کشور برگزار شد و در این شرایط مسابقات بین‌المللی و حضور مربی و داور خارجی در کشور حذف شد.

وی تصریح کرد: امید است در سال ۱۴۰۰ با بهتر شدن وضعیت کنترل کرونا، مسابقات بین‌المللی سوارکاری که ایران میزبانی آن را بر عهده دارد در اردیبهشت ماه با حضور ۲۰ کشور دنیا برگزار کنیم و بتوانیم میزبانی خوبی برای کشورهای شرکت کننده باشیم.

به گفته خلیلی، همچنین در سال ۱۴۰۰ تیم ملی سوارکاری نونهالان و نوجوانان تشکیل می‌شود تا با آموزش‌هایی که ارائه شده، بتوانند در مسابقات بین‌المللی خوش بدرخشند.

کد خبر 483513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.