بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۰.۶۲۱ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۷.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۴۸ واحدی به سطح ۱۸.۰۳۸ واحد رسید .ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۴.۹۹۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _شنبه ۷ فرودین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت رشد ۱.۸۴۷ واحدی به سطح ۱.۳۰۹.۵۵۴ واحد رسید شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲.۰۲۳ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۴۱.۸۲۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۱۴/ درصد و شاخص هم وزن رشد ۴۶/ درصد را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۰.۶۲۱ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۷.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرا بورس نیز با رشد ۴۸ واحدی به سطح ۱۸.۰۳۸ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرا بورس معادل با ۱۴.۹۹۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱ میلیارد برگه سهم بود.

شستا تجدید ارزیابی دارایی را از دارویی ها آغاز می‌کند و گفته می‌شود به تیپیکو اعلام شده که در زمانی کوتاه همه زیرمجموعه‌های خود را تجدید ارزیابی دارایی کند، دلر و دابور و دپارس مقدمات این مهم را استارت زده اند، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با تجدید ارزیابی دارایی‌های خود می‌تواند محرک رشد کل بازار سرمایه باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش ۳.۸ درصدی در روز پنجشنبه، در پایان معاملات جمعه با دو دلار و ۶۲ سنت معادل ۴.۲ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۵۷ سنت رسید و این امر در پی مسدود شدن کانال سوئز است کشتی کانتینری EverGreen ، در اثر وزش باد در کانال سوئز به گل نشسته و با مسدود شدن مسیر، عامل تأخیر حداقل ۱ هفته‌ای در ارسال نفت خلیج فارس به اروپا شده است. حداقل ۳۰ نفتکش در دهانه کانال اسیر این حادثه شده و در انتظارند و همین عامل نیز باعث افزایش نرخ حمل محصولات دریایی می‌شود.

محور اقتصادی توافق ۲۵ ساله ایران و چین

در این سند بر ظرفیت مکمل اقتصادی دو کشور بویژه پیوند دادن ایران به زنجیره تأمین ارزش محور از طریق تکمیل زنجیره‌های مکمل فرآوری داخلی، تولید مشترک به منظور تأمین بازارهای داخلی دو کشور و کشورهای ثالث و در نهایت بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایران از جمله نیروی کار جوان و ماهر تاکید شده است. از این‌رو همکاری در حوزه‌های نفت، صنعت و معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی (نیرو، انرژی‌های تجدید پذیر و..) مبتنی بر دغدغه‌های توسعه ملی پایدار و زیست‌محیطی در سند حاضر مورد تاکید قرار گرفته است. همکاری‌های همه‌جانبه در قالب این ابتکار با اولویت همکاری در حوزه زیرساختی، ارتباطی (ریلی، جاده‌ای بندری و هوایی)، مخابراتی، علمی-فناوری، آموزشی و سلامت مورد تاکید قرار گرفته است.

تسهیل همکاری‌های مالی-بانکی، گمرکی، مقررات زدایی، اعطای تسهیلات منطق با قوانین در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تقویت همکاری و تجارت غیرنفتی با تمرکز بر دو حوزه کشاورزی و دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است. (تی اس ای پرس) در قرار داد مذکور صحبت از همکاری در حوزه‌ها صنعتی و معدنی است، اگر در این قرار داد مواد اولیه و تجهیزات صنعتی بتواند از کشور چین وارد شود می‌توان انتظار تحول شگرفی در حوزه صنعت و معدن کشور داشته باشیم که تأثیر خود را در بازار بورس نیز خواهد گذاشت.

هنوز جزئیات دقیق و روشنی از سند جامع کشورمان با چین منتشر نشده است، اما گفته می‌شود، تسهیل و تسریع همکاری‌های خودروسازان چینی با صنعت قطعه و خودرو ایران یکی از بندهای این سند می‌باشد و همین امر منجر به افزایش سطح تقاضا برای گروه خودرویی در بازار امروز شد.

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

در نخستین روزهای سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها، بار دیگر غیور مردان فولاد مبارکه، در لبیک به منویات مقام معظم رهبری رکورد جدیدی را رقم زدند. ثبت رکورد روزانه ١٤١ ذوب در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه حکایت از تداوم غیرت فولاد مردان خط مقدم جبهه صنعت کشور دارد.

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کیفیت اکثر محصولات فولاد مبارکه بالاتر از استانداردهای جهانی است/ با تولید ورق API توسط فولاد مبارکه وابستگی به دیگر کشورها قطع شد

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: کیفیت اکثر محصولات شرکت فولاد مبارکه بالاتر از استانداردهای جهانی بوده و این شرکت توانست در سال ۹۹ با تمام مشکلاتی که در صنعت فولاد کشور وجود داشت با رکورد تولید فولاد خام و همچنین تولید ورق‌های با ارزش افزوده بالا گام مثبتی برای اقتصاد و صنعت کشور بردارد.

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بی لطفی سهامداران به رکوردهای پیاپی فولاد مبارکه غول صنعت کشور در روزهای ابتدای سال ۱۴۰۰

به زودی گزارشات ۱۲ ماهه و گزارش تلفیقی بر روی سامانه کدال قرار می‌گیرد و پی بر ای شرکت تعدیل مثبت می‌شود، از سهامداران تقاضا می‌شود که از اقدامات عجولانه خود داری کنند.

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال

آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت مجتمع فولاد خراسان - نماد: فخاس

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز ۵۹ - DPM-IOP-۹۳A مورخ ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۱,۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲,۹۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

سخاش: شرکت سیمان خاش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۳۴,۰۴۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

ساراب: شرکت سیمان داراب طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵۰۱,۰۶۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش داشته است.

زکشت: شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۰۶,۲۴۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

شلعاب: شرکت لعابیران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۶۴,۲۷۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس تهران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس تهران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس تهران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرا بورس ایران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرا بورس ایران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرا بورس ایران

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

بورس امروز  شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 483397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.