۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
 ساعت زمین آنلاین برگزار می‌شود

ساعت زمین در روز شنبه ۲۷ مارس، مصادف با ۷ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازمان‌دهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که طی آن برج‌ها و ساختمان‌ها در آخرین شنبه ماه مارس به مدت یک ساعت، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه، چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیک غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند.

صندوق جهانی طبیعت که بزرگ‌ترین اتحادیه بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است در سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده و رویداد ساعت زمین را برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر سیدنی برگزار کرد. در این سال ۲.۲ میلیون نفر در شهر سیدنی به منظور حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا، چراغ‌های غیر ضروری خود را به مدت یک ساعت خاموش کردند.

سپس این اقدام در سراسر جهان مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت بنابراین چراغ‌های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو، هر سال در آخرین شنبه ماه مارس به مدت یک ساعت، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه خاموش می‌شوند.

ایران نیز به منظور همراهی با این رویداد جهانی از سال ۱۳۹۰ چراغ‌های برج میلاد، پل طبیعت تهران، سی و سه پل اصفهان، پل سفید اهواز، میدان شهرداری رشت و بسیاری دیگر از ساختمان‌های معروف را خاموش می‌کند. این اقدام نمادین به منظور جلب توجه افراد به وضعیت محیط زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه‌های رویداد ساعت زمین اجرا می‌شود.

در این روز افراد با خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری در ساعت مشخص شده، به خود ثابت می‌کنند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارند، همچنان مدیون منابع آن هستند. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و رعایت اقدامات پیشگیرانه، رویداد جهانی ساعت زمین به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان متحد می‌شوند تا در مورد طبیعت صحبت کنند. این رویداد جهانی در سال جاری با شعار "در مورد طبیعت صحبت کنیم" برگزار می‌شود.

کد خبر 483303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.