اجرای عملیات عمرانی بهسازی و محوطه‌سازی پارک سراب فریدون‌شهر

شهردار فریدون‌شهر گفت: برای اجرای عملیات عمرانی بهسازی و محوطه‌سازی پارک سراب فریدون‌شهر تاکنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ ریال از بودجه شهرداری هزینه شده است.

سید هاشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پارک سراب فریدون‌شهر با وسعت ۱۸ هکتار یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی استان اصفهان به لحاظ وجود سرچشمه‌های خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده است که هر ساله هزاران گردشگر را در خود جای می‌دهد، اظهار کرد: این پارک جزو فضای سبز شهری شهر فریدون‌شهر به حساب می‌آید که بخش کمی از آب فضای سبز شهر را تأمین می‌کند.

وی گفت: با توجه به وضعیت نامناسب خروجی چشمه پارک سراب، برای بهسازی آن و اجرای پروژه هدایت آب سرچشمه پارک سراب به سمت استخر لاک پشتی با پیمانکار مربوطه قرارداد بستیم، پروژه کانال انتقال آب از سرچشمه پارک سراب به سمت استخر لاک‌پشتی به دلیل ویژگی‌های خاص به صورت لاین دوچرخه سواری و پیاده‌رو طراحی شد که اکنون با صرف اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

شهردار فریدون‌شهر گفت: به دلیل کمبود سرویس بهداشتی و مشکلات زیادی که در اثر شمار بالای مسافر و گردشگر در پارک سراب پیش می‌آمد احداث سرویس‌های بهداشتی به همراه حمام ضروری بود لذا این پروژه در زیربنای ۲۵۰ متر مربع و اختصاص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

حسینی خاطرنشان کرد: اجرای فضای نشیمن؛ پارکینگ و پیاده رو سازی پارک سراب با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال انجام شد، اجرای شبکه روشنایی کل مسیر پیاده‌روها و سکوهای نشیمن به تعداد ۹۰ عدد پایه روشنایی و نصب دو عدد برج‌های نوری در قسمت جنوب پارک سراب با اعتبار تقریبی پنج میلیارد ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در مسیر پیاده‌روها و نشیمن‌های پارک سراب کاشت شده است، خاطرنشان کرد: توسعه فضای، احداث پارکینگ و جاده خروجی و احداث چهار لاین از مسیر جاده سلامت (حد فاصله بین پارک سراب تا غار کلبیس‌کوب) و اجرای لوله گذاری با پیشرفت ۴۰ درصدی از جمله اقدامات شهرداری برای رفاه حال گردشگران است.

شهردار فریدون‌شهر با بیان اینکه مجموعه بازی کودکان و ست کامل ورزشی با اعتبار سه میلیارد ریال خریداری و در پارک سراب نصب شد، گفت: بهسازی و مناسب‌سازی پیاده روی دسترسی به پارک و احداث سکوهای نشیمن و اجرای بلوک فرش مسیر پیاده روی دسترسی از پارکینگ به محوطه بازی کودکان با اعتبار سه میلیارد ریال توسط شرکت اتحاد زرین مهر انجام شده است، اجرای شبکه روشنایی مسیر پیاده روها و سکوها با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال صورت گرفته است.

حسینی ادامه داد: بهسازی و تعمیرات کامل چهار واحد از ویلاهای پارک سراب در دستور کار شهرداری قرار گرفت که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در سال ۹۸ انجام شده است، در مجموع از محل بودجه شهرداری ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ ریال در پارک سراب هزینه شده است.

کد خبر 483178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.