خسارات ناشی از  وزش تندباد و طوفان در اصفهان+ جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص جزئیات خسارات وارد شده به دلیل وزش باد شدید و طوفان در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وزش باد شدید در روزهای ابتدایی سال جدید، اظهار کرد: سرعت وزش بادهای شدید از روز گذشته تاکنون به ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در برخی مناطق به ویژه شمال و شرق استان به حدود ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است.

وی ادامه داد: در محورهای سمیرم، یاسوج، اردستان، کاشان، شهرضا، نیک‌آباد، کوهپایه، کمربندی خمینی‌شهر، نائین و خور و بیابانک شدت وزش باد و گرد و خاک وجود دارد و امروز بعدازظهر این شرایط تشدید می‌شود و بعد از آن از شدت باد کاسته می‌شود و فردا نیز وزش باد را داریم اما به شدت امروز نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از شنبه در مناطق جنوبی و شرقی استان شدت وزش باد را خواهیم داشت، در شهرضا، نائین، اردستان وزش تند بادهایی با سرعت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت دور از انتظار نیست، از یکشنبه بعدازظهر شرایط وزش باد کمتر خواهد شد و شاهد ۵ تا ۸ درجه افت دما در استان هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی سرمازدگی در باغات غرب و شمال اصفهان، افزود: از روز دوشنبه و سه‌شنبه شاهد افت دما و سرمازدگی در باغات هستیم، تمهیدات لازم جهت مقابله با این شرایط آب و هوایی ابلاغ شده است و مدیریت بحران آمادگی لازم را دارد، از روز گذشته به ۴۰ اصله درخت خسارت وارد شده و فضای سبز در مناطق شهرضا، مبارکه، نطنز، اردستان و فلاورجان آسیب دیده است.

شیشه فروش تصریح کرد: حدود ۳۰ تابلو تبلیغاتی در جاده‌ها سقوط کرده است همچنین به خودروها و کابل مخابراتی، شبکه برق پنج روستا، کلونی‌های زنبور عسل، هفت گلخانه، شیشه‌های منازل در برخی مناطق غربی استان نیز آسیب دیده و دچار خسارت شده‌اند.

خسارت به ۵۰۰ هکتار باغ در نطنز

وی با اشاره به این که حدود ۵۰۰ هکتار باغ در نطنز به دلیل وزش بادهای شدید دچار خسارت شده است، اضافه کرد: حدود ۱۰ هکتار گلخانه در دهاقان، فلاورجان و تیران و کرونا خسارت دیده‌اند، ۱۰۰ کلونی زنبور عسل نیز در طوفان خسارت دیده است و تیم‌های ارزیابی را برای برآورد خسارات اعزام کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تعطیلی پارک ناژوان به دلیل داشتن درختان بلند، افزود: در محورهای شرق نیز گرد غبار و کاهش میدان دید را داریم، برخی زمین‌های زراعی کشت نشده به کانون‌های گرد و غبار محلی تبدیل شده است، کیفیت هوا به شدت کاهش یافته و توصیه می‌شود گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند.

کد خبر 483117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.